למרות הליקויים - הוכרזה פתיחת חוף סאנסט



לאחרונה נחשף ב"בת ים נט" מחדל סוכת ההצלה בחוף סאנסט, למרות זאת הוכרז השבוע על פתיחה רשמית של החוף (בסוף העונה).

סוכת המציל בחוף סאנסט (צילום: "בול עץ")

אחרי שנים ארוכות של הכנות, תיכנונים, טעויות, ליקויים וכסת"חים - נחנך רשמית ביום שני השבוע חוף סאנסט. תמונה נוצצת של גזירת סרט, המאפיינת את ראש העיר, מכסה על האמת שעומדת בבסיס הכשל בתכנון החוף.

ראש העיר צביקה ברוט: "פתחנו את חוף הסאנסט רשמית לרחצה!  רצועת החוף הבת-ימית (שהיא, כידוע, הכי יפה בארץ ) מתחדשת בחוף מוכרז חדש עם שירותי הצלה, שביל נגיש לנכים ולעגלות ילדים, שירותים ומלתחות ברמה גבוהה. אז רדו מהר אל החוף , לפני שהטמפרטורות יתחילו לרדת"

בפועל, בחוף זה הוקמה סוכת מציל שלא בהתאם להוראות משרד הפנים (תקן מדיניות תכנון חופי רחצה מוכרזים) ועיריית בת ים התבקשה לבצע שורת תיקונים קריטיים המאפשרים ראות אופטימלית וזמן תגובה סביר למצילים.

ואכן, כדי לא לסכן את הרוחצים בים, משרד הפנים במהלך השנים עיכב את ההכרזה על החוף, למרות שהסוכה נבנתה כבר לפני 3 עונות והעירייה התבקשה שינויים חשובים במיקום הסוכה שנבנתה כמעט 20 מ"ר מזרחה מהמקום התקני שנמדד ונמסר לעירייה ב-2016.

משרד הפנים אף התנה בעבר את פתיחת החוף בהזזתה של תחנת ההצלה על מנת לאפשר צפייה והגעה מהירה של מצילים לאירועי טביעה ולאפשר רחצה בטוחה. 

עיריית בת ים התחייבה על בניית סוכה חדשה בהתאם לתקן ובימים אלה החלה בהליכי בניית סוכה חדשה, אבל מטרידה מאוד העובדה שעיריית בת ים מיהרה לחנוך חוף בסוף עונת הרחצה וללא עמידה בכל התקנים ושמשרד הפנים איפשר לה לפתוח את החוף עם ״ההקלה״ הזאת על חשבון ביטחון הרוחצים.

לתחקיר המלא על חוף סאנסט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה