המהפכה הנדלנית הגדולה בבת ים



עיריית בת ים אישרה 2 פרויקטי נדלן גדולים בעיר לאחרונה: תוכנית התחדשות מתחם חלמית בצפון העיר ל-1,839 יח"ד, ותוכנית העיצוב של מתחם הרב לוי ל-1,700 יח"ד.

מערכת האתר

תכנית "מתחם חלמית" שהוכנה ע"י משרד האדריכלות HQ, תתבצע בשטח של כ92 דונם תכלול פינוי של 19 בנייני שיכון ובהם 480 יחידות דיור, והקמת 1,839 יחידות דיור, 4,000 מטר שטחי מסחר, 12,395 מטר תעסוקה ושטחי ציבור, ובנוסף חיבור ושדרוג רשת הרחובות העירונית ומערך התשתיות באזור.

בנוסף, אושרה בוועדה תוכנית מתחם הרב לוי הכוללת הריסה של 424 יח"ד ובניית 1,700 חדשות, על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה , בסמוך לתחנת מטרו עתידית. תוכנית העיצוב שאושרה, מאפשרת ליזמים לעבור לשלב הוצאת ההיתר והיא תכלול גן שכונתי חדש ופתוח למרחב העירוני במקום התוכנית המקורית בה המבנים היו סביב גן סגור ומוגבה מהרחוב.

תוכניות אלו מתווספות לתוכנית "שער יוספטל" שהוגשה היום (שני) לאישורה של הוועדה המחוזית בתל אביב.

מהנדסת העיר, האדריכלית מיכל מאיר: "זו תוכנית במיקום דרמטי, אחרי שכונת עמידר, מאחורי הרי החושך. תכנון המטרו יאפשר התחדשות גם לאזור הזה, כי הוא יהפוך אותו משכונת קצה לחזית עירונית. בעבר התנהלו שם 5 יזמים פרטיים שניסו לקדם התחדשות עירונית בצורה שאנחנו מצאנו שהיא בעייתית ולא ברת מימוש. החלטנו שמוטב יהיה שהעיר תיקח פיקוד על המתחם ולכן הכרזנו על המתחם 77-78 (הכוונה היא למניעת קידום הוצאת היתרים). התוכנית שערכנו היא תוכנית חברתית ונערכה בפרק זמן קצר יחסית".

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "התוכנית תחדש ותגדיל את שטחי הציבור ותשפר את איכות המגורים, בד בבד עם יצירת עוגן כלכלי וציבורי משמעותי לאזור. על מנת לאפשר תכנון איכותי במקומות מורכבים תוך שמירה על התושבים והעלאת איכות החיים למתחם ולסביבתו אנו פועלים בשנים האחרונות בתכנון יוזם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה