700 יחידות דיור חדשות: תוכנית שער יוספטל בבת ים יוצאת לדרך



התוכנית צפויה לקבל מחר (שני) אישור למתן תוקף בוועדה המחוזית בתל אביב. יחידות הדיור החדשות ישמשו לדיור, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור בהיקפים גדולים.

עיריית בת ים

התכנית המפורטת להתחדשות עירונית במתחם שער יוספטל ממוקמת בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר". 

המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,175 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה, כ-35,000 מ"ר למבני ציבור, וכ-8,700 מ"ר מסחר.

התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" (הידוע גם כ"בניין העגול") ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר. 

מרחב התכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.

גורי נדלר, מנהל אגף תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "תכנית שער יוספטל היא מהתוכניות הגדולות והחשובות בבת ים ומייצרת מתחם עירוני מעורב שימושים בכניסה לעיר בסמוך למוקד תחבורה ציבורית משלוב של תחנת רכבת קיימת, ותחנות רכבת קלה ומטרו עתידיות. התכנית מאפשרת לבת ים להמשיך ולממש את הפוטנציאל שלה כעיר אינטנסיבית וחשובה במטרופולין תל אביב".

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים: "מדובר בצעד נוסף במהפכה שעוברת בת-ים עם תנופת הקידום חסרת התקדים בשנים האחרונות. התוכנית תוסיף למעלה מאלף יחידות דיור ותיתן מענה נרחב לתושבי האזור כולו. מדובר בבשורה של ממש שתביא לשדרוג משמעותי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה