"החוף הכי נקי בארץ" - האומנם?



ראש העיר ברוט התהדר היום ברשתות החברתיות בתואר "חוף בת ים - הכי נקי בישראל בישראל 2024", כבר מבדיקה ראשונית עולה כי בת ים לא זכתה במקום הראשון אלא אחת מרשימה ארוכה של יישובים שקיבלו מדד דומה, וכי דווקא יש בעיות בניהול החופים הבת ימיים.

מודעה נוצצת על זכיה במקום הראשון בדירוג חופי הים הנקיים בישראל פורסמה היום ע"י ראש העיר ברוט (במקריות לאחר שאתמול בערב עלו סרטונים בקבוצות השונות על נוכחות מאסיבית של עכברושים בחופי העיר לצד תלונות תושבים על הזנחה ולכלוך?)

בדקנו עם המשרד להגנת הסביבה ומסתבר שבת ים אמנם זכתה בציונים טובים אך היא אחת מבין המון רשויות שזכו לדירוג כזה ולא מקום ראשון! גם בתל אביב, נתניה, עמק חפר, אשקלון, אילת, אשדוד, הרצליה, חוף השרון וגלילי היו ציונים זהים.

לבד מכך תלונות תושבים על לכלוך ועל חולדות המשוטטות יום ולילה עלו ברשתות החברתיות בימים האחרונים, מה שגרם כנראה לראש העיר לצאת עם הפרסום הזה דווקא היום (מדד חודשי קבוע שמתפרסם דרך קבע ע"י המשרד להגנת הסביבה).

מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה

לבד מזה, ניקיון החופים חשוב מאוד אבל ניקיון מי הרחצה חשוב לא פחות לרוחצים! לפני פחות מחודש ימים נסגרו בבת ים 2 חופים מאוד עסוקים בגלל הזרמת מי ביוב לים.

ואם בבטיחות הרוחצים עסקינן, בחוף סאנסט שבישרו על פתיחתו בשבוע שעבר, מסתבר שסוכת המציל נבנתה באופן מרושל רחוק מדי מקו המים וכי אין ממנה ראות אופטימלית של הרוחצים ולכן זמן ממושך משרד הפנים אסר על פתיחתו ואף התנה את פתיחתו בהעתקת הסוכה למיקום הנכון מה שטרם קרה לכתבה המלאה לחצו כאן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה