פופאי הבת - פופאית



האומנית טל טנא -צ'צ'קס  מחלצת את אוליב/פופאית מהטריטוריה הנשית המסורתית המוחלשת, והופכת אותה לעצמאית המנתבת את חייה.

בעקבות משבר שהתחולל בחיי האומנית טל-טנא צ'צ׳קס בשנת 2016, התעורר בה הדחף לחפש ערך ומשמעות לחייה. היא מתחילה באיסוף אינטנסיבי של צעצועים שבורים ששימשו לה לתהליך אינטואיטיבי של פירוק והרכבה, ריפוי, הגדרת זהות ואמונה במסוגלות.

כך במהלך תקופת השבר - היא זונחת קונבנציות ישנות ומתמסרת לתהליך היצירה, המתגלם לבסוף כשלם המיוצג בדמותה של 'פופאית' - דימוי פוסט פמיניסטי של אישה שאין לה צורך בעוגני ברזל על הזרועות או באכילת תרד על מנת להיות חזקה ופורצת גבולות - להיות מי שהיא רוצה.

ייאוש (צילום: אלה פאוסט)

טל טנא-צ׳צ׳קס, היא אומנית ופעילה סביבתית וחברתית. היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, 1997 וסמסטר לימודים ב-School Of Visual Arts בניו יורק.בעלת סטודיו עצמאי, יוצרת, מרצה ומנחה סדנאות בשימוש בקיים.

עבודותיה הוצגו במוזיאון תל אביב, מוזיאון ישראל בירושלים, גלריות ותערוכות ברחבי הארץ, ביניהן: פסל ״המאוורר״ שהוצב ב-2012 בכיכר רבין בתל אביב, ״יומולדת״ מיצב לרגל חגיגות ה-50 של מוזיאון ישראל בירושלים, פסל הכדור ים, עשוי כולו מפסולת חופים, תערוכת ״צעצועיזם״ בחולון ו״פופאית״.

השריר של פופאית הוא אמונה בדרך, נחישות והתמדה, המאפשרים לגלות בתוכנו את העוצמות ולעבור מהשבור אל השלם החדש.

צילום: שרית קרופקה ויינגרטן

בתערוכה יוצגו ציורים מקוריים לצד וידאו ארט, אוספים ואסמבלז׳ים מחפצים וצעצועים שבורים, לצד פסל פלסטיק משגע עשוי כולו פסולת חופים ושאריות צעצועים, עם מסר לאפס פסולת והיכולת להרכיב מתוך השברים שלם חדש.

 הכל החל כשמתוך תשוקה וסקרנות לפלסטיק הנוצץ צ'צ'קס מתחילה בפירוק ובניית דמויות פיסוליות היברידיות מצעצועים, יצירי כלאיים קטני ממד, ביניהם: כנפי מלאך החוברים לדמות ונוס על בסיס צלחת מעופפת, ובפסלון אחר - ראש בובה חובר לחישוק פלסטיק כחול. החיבורים המטרידים, מאזכרים יצורים מיתולוגים, מפלצות וחיות אגדתיות, דוגמת: מינוטאורוס, בת הים, ועוד. דמויות בדיוניות המייצגות ארכיטיפ המזוהה עם דמותן. אלא שאצל האומנית, יצירת ההכלאות והחיבורים התהוו לכדי הרכבת זהותה המתחדשת, עד שבמקרה חיברה בין הראש של אוליב לגוף של בן זוגה פופאי והעניקה לדמות את השם "פופאית".

כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,
שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00,
ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,
הכניסה לגלריה ללא תשלום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה