מוצאים עבודה למפונים מהדרום ומהצפון



כבר 8 חודשים מיזם 710 מסייע למפוני הדרום להתגבר על מצוקת התעסוקה וכעת מגיע גם לצפון. היזמת החברתית חנה רדו הקימה את המיזם יחד עם קרן מיראז' ישראל ומתקוממת אל מול הטיפול במצב בצפון.

עמותת 51 וקרן מיראז' ישראל הודיעו על הרחבת מיזם "710" לצפון הארץ. המיזם, שהוקם בתחילת המלחמה, מסייע בשיקום התעסוקתי של המפונים והמפונות שאיבדו את עבודתם במתקפת ה-7.10, ומעניק יציבות כלכלית ותעסוקתית לתושבים שנפגעו מהמשבר הביטחוני המתמשך. המיזם החל לפעול במוקדי הפינוי בים המלח ואילת בשיתוף המועצה האזורית אשכול ובעקבות פניות של תושבים לסיוע בתחום. כעת – יפעל בשיתוף המועצות האזוריות והמקומיות בצפון על מנת לתת מענה גם לתושבי הצפון שנמצאים באי וודאות גדולה ובמצב בלתי נסבל זה תשעה חודשים.

הרציונל להקמת המיזם הוא שתעסוקה מייצרת חוסן ומסייעת בידי האוכלוסיות שנפגעו לייצר יציבות תעסוקתית, כלכלית וגם רווחה נפשית. עד כה קלט המיזם יותר מ- 1,700 מפונים ומפונות ומאות מעסיקים שנרתמו למשימה והתחייבו להעסיק מפונים. צוות המיזם מורכב מעובדות בתחומים שונים, בהם גם משאבי אנוש ורווחה, כולן מפונות מהנגב המערבי. את הפרויקט בצפון תנהל פרויקטורית שפונתה מהצפון. עקרון מנחה של המיזם הוא הליווי הצמוד של שני הצדדים עד למציאת ההשמה וגם אחריה, תוך הבנה כי האמון של המפונות והמפונים בגורמי המקצוע והממסד נפגע משמעותית בעקבות מתקפת 7.10 ואחריה.

המיזם יעניק מעטפת רחבה מרגע יצירת הקשר הראשוני הן למעסיקים ובעיקר למחפשי העבודה, החל מכתיבת קורות החיים ועד למתן מענה פרקטי לצרכיהם השונים. בצפון, בעקבות פרסום משרה למובילה של המיזם, התקבלו תוך 24 שעות 180 קורות חיים, מה שמעיד על מצוקת התעסוקה של מפוני הצפון. המיזם פועל באמצעות פלטפורמה דיגיטלית ייעודית שהוקמה למטרה זו ובליווי אישי אנושי צמוד.

המלחמה המתמשכת ממשיכה להשפיע על שוק התעסוקה בישראל, כאשר אנשים רבים עדיין מתמודדים עם אתגרי פרנסה ותעסוקה. נכון למאי 2024, כ- 8,300 מפונים עדיין רשומים כדורשי עבודה, פי 4 יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, והם מתמודדים עם אתגרים ייחודיים כמו מרחק ממקום המגורים והעבודה, לצד מצוקה כלכלית ורגשית. השלכות המלחמה רק מעצימות את הפערים התעסוקתיים בין המרכז לנגב ולגליל ומעלות את הצורך במיזמים ממוקדי השמה כדוגמת 710.

היזמת החברתית, חנה רדו אמרה כי: "אני מאמינה בכוח של תעסוקה בתהליך השיקום של האזרחים שנפגעו ואיבדו את כל עולמם וקוראת למעסיקים לקחת חלק ולהעסיק מפונות ומפונים. בימים שלאחר השוק הראשון מאירועי 7.10 והשפעותיו הבנתי שמהר מאוד שיעלה צורך בשיקום הקהילות ומכיוון שאני מאמינה בכוחה הרב של תעסוקה – שם פעלתי מיד. תעסוקה היא מרכיב מהותי וקריטי בחיזוק הביטחון והיציבות של האדם במיוחד בקרב אנשים שחוו טראומה ואיבדו את היכולת לעצמאות. הצעד הראשון להצלחה שלנו הוא התגייסות העסקים, מהארץ ומהעולם ואנו קוראות לחברות ומעסיקים להצטרף אלינו ולתת אפשרות תעסוקה לאנשים שאיבדו את פרנסתם".

ניקול הוד סטרו (צילום: רון רחמים)

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל, הוסיפה: "תעסוקה היא מרכיב מרכזי בחיי האדם וביכולתו לשקם את עצמו ואת משפחתו מתוך משברים. אנו נרגשים להרחיב את המיזם לצפון מתוך הבנה של הצורך המיידי של התושבים למצוא פתרונות תעסוקה מותאמים. אנחנו נתמוך בהם עכשיו ועוד שנים קדימה, מתוך אמונה בכוחו של שיקום תעסוקתי בבניית חוסן אישי וקהילתי".

מעיין ברעם מנהלת המיזם, מפונה מהנגב המערבי ציינה כי: "המיזם מהווה עוגן משמעותי עבור המפונים, מעניק להם תחושת ביטחון ומסייע בשיקומם הכלכלי והנפשי. ראינו כיצד חזרה לתעסוקה משפיעה לחיוב על החוסן האישי והקהילתי. בצפון, אנו מצפות להשפיע באופן דומה ולסייע לתושבים ולתושבות לבנות מחדש את חייהם.ן דרך יציבות תעסוקתית."

מעיין ברעם (צילום: יעל בוחבוט)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה