בצל המלחמה - הכנה לצבא במגזר החרדי



תנועת אחריי מרחיבה פעילות ותפתח 70 תוכניות חדשות בשנת הלימודים הקרובה. בין היתר תפתח כ-30 מסגרות בחברה החרדית, בהן קבוצות הכנה לצבא.

4,000 חניכים וחניכות בתוכנית ההכנה לצה"ל, 2,000 חניכים וחניכות מהמגזר החרדי, תוכניות לנוער חרדי ליטאי, תוכניות לנוער חסידי, תוכניות העצמה לנערות בסיכון, מכינות קדם צבאיות חדשות ו27 תוכניות טכנולוגיות בחברה הערבית הן רק חלק מ-70 התוכניות שהולכות להיפתח עם שנת הלימודים החדשה בתנועת אחריי.

תנועת אחריי הוקמה במטרה לחזק את המסוגלות והחוסן של בני הנוער מכל קצוות החברה הישראלית, לתרום לצמצום פערים ושוויון הזדמנויות תוך חינוך לאחריות חברתית ולאומית ואחדות חברתית. תוכניות התנועה מגוונות וכוללות: תוכניות הכנה לצבא, שנת שירות, מכינות קדם צבאיות, תוכניות טכנולוגיות (אחריי-טק), תוכניות לקידום בני-נוער חרדים ותוכניות לצעירים ערבים כאשר כל התוכניות מחנכות לתרומה לקהילה, אחריות חברתית, מסוגלות וסולידריות תוך פיתוח עצמי.

כבר בתחילת המלחמה גויסו למילואים כ- 71% מאנשי הצוות של אחריי וחברי ההנהלה בניהם גם מנכ"ל העמותה אמיר סטרוגו, כאשר כולם משרתי מילואים פעילים עד היום. למרות הגיוס הנרחב, פעילות העמותה המשיכה כרגיל ויותר מכך - בשל צורך עז שעלה בקרב בני הנוער במוקדי הפינוי, שחשו ש"הולכים לאיבוד" - הקימה העמותה את מערך "810" - תוכנית הכנה לצבא ולשירות משמעותי לנוער מפונה במטרה לתת מענה חינוכי בלתי פורמאלי הפוגתי שיחזק את חוסנם וביטחונם האישי בתקופה המורכבת. 

דווקא בשנה מאתגרת כמו זו, פעילות העמותה המשיכה במלוא עוצמתה: אנשי צוות שלא ויתרו על אף חניך ויצאו מהלחימה ישירות ללוות את החניכים, ליווי ותמיכה במשפחות שכולות (לעמותה 76 בוגרים ובוגרות חללי צה"ל), המשך פעילות עם מגוון הקשת החברתית בישראל ואיחוד וחיזוק החוסן הלאומי והאישי של הנוער.

שנת הלימודים נפתחת בעוד שבועיים והעמותה עתידה להמשיך את פועלה ואף מעבר, לאור העלייה בביקוש ובמוטיבציה של בני הנוער להתגייס למאמץ המלחמתי, נפתחות 70 מסגרות הכנה לצבא ברחבי הארץ כאשר 30 מהן תוכניות הכנה לצבא במגזר החרדי.

תמונת יח"צ

בנוסף, נפתחות 27 מסגרות חדשות של אחריי-טק במגזר הערבי, שמתעסקות בקידום טכנולוגי וחינוך טכנולוגי בלתי פורמאלי. בנוסף, יפתחו עוד קבוצות של הכנה לצבא במגזר הערבי ב-14 רשויות מקומיות באזור הצפון. מעבר לכך, תוכניות ההכנה לצבא לבני נוער מפונים מקווי העימות ימשיכו ללוות ולהכשיר בני נוער מפונים מהצפון והדרום לשירות צבאי משמעותי גם במוקדי הפינוי וגם במקרים בהם המפונים כבר חזרו לביתם, כך גם התוכניות המגוונות והשוטפות של העמותה ביניהן: מכינות, שנות שירות, תוכניות טכנולוגיות וליווי של משפחות שכולות של בוגרי העמותה, שכן העמותה שכלה במלחמה 51 מבוגריה.

אמיר סטרוגו מנכ"ל עמותת אחריי "החברה הישראלית זקוקה לעין טובה, לסובלנות ולערבות הדדית. נמשיך להשפיע על צביונה של החברה הישראלית ולפתח מנהיגות צעירה בכל חלקי החברה. בזמן המלחמה, למרות ש- 71% מאנשי הצוות גויסו, המשכנו בעשייה בכל הארץ והקמנו את מערך "810"  לבני-הנוער המפונים במוקדי הפינוי. לצערנו, גם שכלנו במלחמה 51 בוגרים ואנשי צוות שלנו - למען זכרם ולמען עתיד טוב יותר במדינה, נמשיך בעשייה מאחדת ונפעל לחיזוק החברה הישראלית דרך עשייה חינוכית שמצליחה לחבר בין כל קצוות החברה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה