כד קטן: איך לחגוג עם הילדים בחנוכה ולהישאר בפלוס



אם אתם גם מתרגשים לקראת חנוכה, אבל גם קצת חוששים מההוצאות המשמעותיות שהחג הזה מביא עמו, עם שלל האטרקציות, ההצגות והמופעים שהילדים שלכם רוצים לבקר בהם, אל תדאגו. הנה כמה טיפים שיבטיחו שחנוכה השנה יהיה חג של אורות ולא של בזבוזים מיותרים!

חנוכה, חג האורות, מתקרב בצעדי ענק, ועמו ההתרגשות של הילדים והדאגות הכלכליות של ההורים. למרות שהחג עצמו מגיע רק בדצמבר, הורים רבים כבר מתחילים להתכונן אליו מעכשיו – הזמנת כרטיסים להצגות, תכנון פעילויות עבור הילדים וכמובן, חיפוש אחר דרכים ליהנות בחופשה תוך שמירה על מצב הרוח יחד עם המצב הכלכלי. אספנו עבורכם מספר טיפים חכמים שיעזרו לכם להגדיל את האור במיוחד השנה ולנהל באופן נבון את הוצאות החג.

 Shutterstock

תכנון מוקדם: הצעד הראשון להצלחה כלכלית

כמו בכל תחום, תכנון בכלל ותכנון מוקדם בפרט, הוא המפתח להצלחה כלכלית, ובימי חג החנוכה,  שאינם יוצאים מן הכלל, הוא אף נדרש. התחילו לתכנן את החג מבעוד מועד, קבעו תקציב ריאלי והחליטו מראש על הפעילויות המרכזיות שברצונכם לקיים. זה הזמן לחפש הטבות חנוכה ולבדוק אילו אטרקציות מציעות מבצעים מיוחדים לחג, לפני שהמלאי ייגמר ותאלצו לרכוש כרטיסים שונים במחירים מלאים. חפשו במיוחד הטבות לפסטיגל ולמופעים אחרים המיועדים לילדים, שכן אלו נוטים להיות יקרים יחסית והביקוש אליהם גבוה. מצאתם אטרקציה מעניינת? לפני הרכישה, בדקו אם בחברת כרטיס האשראי החוץ בנקאי שלכם יהיו הנחות עבורה. לדוגמא, כרטיס American Express® GOLD  מאפשר למחזיקים בו הנחות משמעותיות להצגות ילדים וכניסה לפארקים שונים ברחבי הארץ במחירים משתלמים, בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר. היות שההטבות עשויות להשתנות מעת לעת, השאירו את הספונטניות לרגעים אחרים ושריינו את הפעילות הרצויה לכם אם מופיעה הטבה עבורה.

 

סדר חנוכה: שימוש בכרטיס אשראי אחד לריכוז ההוצאות

אחד הטיפים החשובים ביותר כשמדובר בתקופה עם צפי להוצאות רבות, הוא לרכז את כל הוצאות החג בכרטיס אשראי אחד. שימוש באשראי אחד מקל מאוד את המעקב אחר ההוצאות ומאפשר לכם לקבל תמונה ברורה של התקציב, כך תצליחו למנוע ״בריחת״ כספים לא מתוכננת. תמיד תוכלו להיכנס אל פירוט החיובים ולקבל שקלול מהימן של הפעילויות שבחרתם ולדייק את ימי החופשה הבאים מבחינה תקציבית, לוותר או להוסיף אטרקציות לאורך הדרך. אם בחרתם בנתיב הזה, בחרו כרטיס אשראי חוץ בנקאי המציע הטבות משמעותיות, כמו כרטיס גולד של אמריקן אקספרס או כרטיס CashBack Premium. כרטיסי קאשבק מציעים לרוב תוכניות צבירה והחזרים אטרקטיביים, בנוסף למגוון של הטבות לבתי עסק שונים. באופן זה, ככל שתרכזו את ההוצאות בכרטיס אחד ,כך תרוויחו יותר הטבות או צבירה בכרטיס.

 

מקסום הטבות: בחירת הכרטיס הנכון

אם בהטבות וצבירה בכרטיס עסקינן, אז שימו לב לבחירת הכרטיס הנכון שיכולה לחסוך לכם סכומים נכבדים. למשל, כרטיס קאשבק כמו CashBack Premium של חברת אמריקן אקספרס, מציע צבירה כספית על רכישות בבתי עסק שונים בארץ, מה שיכול להצטבר לסכום משמעותי במהלך תקופת החגים. לעומת זאת, כרטיס פלטינה עשוי להציע הטבות ייחודיות כמו גישה לטרקלינים (כמו טרקלין דן או טרקלין סנטריון) בשדות תעופה ותוכניות בינלאומיות ברשתות בתי מלון (כמו: HILTON HONORS, MARRIOTT BONVOY, RADISSON REWARDS), שיכולות להיות שימושיות אם אתם מתכננים טיסה משפחתית בחנוכה. כמו כן, באופן ספציפי רבים מכרטיסי האשראי מציעים הטבות ייחודיות לתקופת החגים. בדקו אילו הטבות בכרטיס אשראי עומדות לרשותכם, ואולי אפילו דרך הצצה בהטבות הללו, תגלו אטרקציות ופעילויות חדשות עליהן לא חשבתם מראש, שיתאימו ללו"ז חנוכה המפנק שלכם.

 

תיעדוף חכם: איזון בין חוויות ותקציב

אם ברצונכם לסיים את החג עם הוצאות התואמות לתקציב שקבעתם – חשוב לקבוע סדרי עדיפויות. קל מאד לנסות ולמלא את לוח הזמנים בשלל אטרקציות, ולהבין רק אחרי שהילדים כבר מרוגשים ומוכנים, שאתם חורגים מהתקציב שלכם בלא מעט. לכן, אולי השנה תבחרו להשקיע בחוויה משפחתית אחת גדולה, כמו טיול או הצגה מרכזית ולצמצם בפעילויות קטנות יותר. או לחילופין, אולי תנסו לתכנן את ימי החופשה כך שיהיה איזון בין פעילויות ביתיות (כאלה ללא עלות מיוחדת) וחוץ ביתיות. ימים בבית יכולים לכלול פעילויות יצירה, צפייה בסרטים משפחתיים או משחקי קופסה – כולם זולים יחסית וקניית חומרים בחנויות יצירה השונות גם היא יכולה להעניק לכם נקודות להטבות עתידיות. לפעילויות חוץ, חפשו הטבות באמצעות כרטיס האשראי שלכם. זכרו, בכפוף לתקנון התוכנית ולאישור החברה ותנאיה, ניתן להשיג הנחות משמעותיות על אטרקציות שונות.

 

אז איך תחגגו את חג האורות השנה?

בחנוכה השנה, השתדלו לאכול סופגניות ולא את התקציב שלכם! חגיגת חנוכה משפחתית ומהנה אינה חייבת לכלות את כל החסכונות שלכם. עם תכנון נכון, קביעת סדרי עדיפויות, שימוש מושכל בכרטיסי אשראי ותשומת לב להטבות השונות שהם מציעים – תוכלו ליהנות מחג מלא אור ושמחה מבלי לחרוג מהתקציב. זכרו תמיד לבדוק את תנאי ההטבות ולהשתמש בכרטיסי האשראי בצורה אחראית. כך, כמו נס פח השמן שהאיר שמונה ימים בעזרת כד קטן, גם אתם תוכלו למתוח את התקציב שלכם ולהפיק ממנו את המרב לאורך כל ימי החג עם אחד מכרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס שהם נס אחד גדול. חג שמח ומלא באור!

 

*בכפוף לתקנון התוכנית, לאישור החברה ותנאיה. צבירת קאשבק היא מביצוע רכישות בכרטיס ובכפוף לתקרת הצבירה. מימוש הצבירה באמצעות העברתה לגיפטקארד דיגיטלי באפליקציית אמריקן אקספרס, ברשתות נבחרות וכפי שמעודכן באתר החברה.

** בכפוף לתקנון תוכנית הגולד ולתנאי ההטבות| התוכנית תקפה לכרטיסים בנקאיים וחוץ בנקאיים, ללא שיוך מועדוני| בתוקף עד ל-31.12.24. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה פרימיום אקספרס בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה