וילה מארה: טנגו קולינרי



על שפת הים, בין גלי הים בחוף הסלע בבת ים שוכנת לה פנינה ייחודית - מסעדת וילה מארה המציעה חוויה קולינרית ייחודית, שזורה בטעמים ים תיכוניים וגם רוסיים מסורתיים.

בת ים פינת אודסה

השף אלכס דרוז, אמן מטבח אמיתי, טווה סימפוניה קולינרית משני עולמות, ומזמין אתכם למסע מרגש בין מזרח למערב. דרוז מגדיר את עצמו טבח ולא שף (לא למד במוסדות קולנריה נחשבים ולא מתחבר לטייטלים).

הוא החל לעבוד במסעדות באשדוד כבר מגיל 13 אבל כשוטף כלים עד גיל 16 התנסה גם כגרילמן ותמיד תמיד פזל לכיוון המטבח. בגיל 16 השפית לא הגיעה למסעדה בגלל מחלה והבעלים החליט לתת לאלכס צ'אנס בניהול הסרוויס. אלכס התנפל על המשימה וזוכר עד היום את הריגוש המטורף של הסרוויס הראשון. שירות צבאי קטע את העיסוק במטבח וגם ניסיון קצר כמכונאי רכב הספיק לו כדי שהבישול שוב יבעבע בו ואז חזר למטבחים, כולל כטבח במסעדות ידועות (רפאל, באבא יאגה) ובשלב כלשהו החליט ללכת על כל הקופה ולפתוח מקום משלו – וילה מארה.

וילה מארה בבת ים ובתל אביב כמעט זהות רק שבגלל שוני בקהל היעד (בבת ים שיעור גבוה יותר של עולים מרוסיה ואוקראינה ובת"א קהל ישראלי או תיירים מכל העולם) התפריט בנוי מעט אחרת.

מיקום מרגש (צילום: שחר גבאי)

המטבח של אלכס למעשה מציע מנות של ים ויבשה (דגים טריים, פירות ים טריים ואיכותיים לצד בשרים) המשלבות מאפייני מטבח מקומי עם מאפייני מטבח רוסי מסורתי. אין התחכמויות רבות, אין מנות מולקולריות, מה שכן יש זה שילוב טעמים לבנטיניים עם מטבח רוסי יהודי מסורתי.

תוכלו למצוא במקום צ'יזבורגר אמריקאי ובאותה הנשימה אוקרושקה ופילמני.

כל חצי שנה מחליפים תפריט. הקיץ הזה מתבשר במנות חדשות כמו: קרפצ’יו דג ים, ארטישוק לבאנה, סטייק חציל טחינה ירוקה, קלמרי פלנצ'ה עם לאבנה, ריזוטו שרימפס, מרק פירות ים סיציליאני ועוד.

צילום: דוד מויאל

קהל הסועדים מגוון ומורכב גם מאוליגרכים רוסים, גם מפודיז ישראלים, גם ממבוגרים וגם מצעירים, יש בו בר עשיר ואין עונג גדול מלשבת מול הים ממש על החוף וליהנות מגורמה מקומי עם ניחוח של בית, ולא ממש משנה מאיזה בית אתם מגיעים.

ריקוד של טעמים

בפתיחת המופע, התענגנו על ברוסקטה הרינג רוסית מסורתית עם טאץ' לבנטיני של פלפל חריף, עגבניות ושמן זית. טעים ונעים.

לאחר מכן, צעדנו אל קלאמרי צרוב על הפלאנצ'ה, מנה ים תיכונית קלאסית עם טוויסט רוסי מתוק-מלוח של קונפי שום שהפתיעה את חוש הטעם.

המשכנו עם מאפה בצק אלוהי ממולא בתערובת גבינות (גרוזינית, סולונגי ועוד) ותרד משוח בחמאה ושמיר. הבצק היה דקיק, מלית הגבינות טעימה ולא כבדה מדי וטעם קליל ולא דומיננטי מדי של שמיר וחמאה שחתמו את הכל לביס משולם. המתבגרות התלהבו עד אין קץ.

צילום: שחר גבאי

ואז הגיעה הפתעה לא צפויה: אוקרושקה. מדובר במרק קר מרענן ומלא בריאות שמגיע כל הדרך מרוסיה בלי שינויים והתחכמויות – את זה אלכס מגיש בעיקר לקהל רוסי שמגיע אליו עם רצון להיזכר בטעמים מהבית. המתכון הזה כולל בסיס של יוגורט, שמיר כמובן, תפוח אדמה מבושל, מלפפון חמוץ וקוביות של נקניק מעושן שנותן טען סופר מיוחד. בתהליך יש שימוש גם במי סודה כך שהתוצאה סופר מרעננת, קלילה ונעימה.

לעיקריות הזמנו 2 מנות קלאסיות דווקא:
אחת מתגלה ככוכבת בלתי מעורערת של הארוחה - שורט ריבס מפורק ברוטב שמנת מפולפלת על מצע פירה ענני רך וחמאתי. בשר רך מאוד, תיבול מדויק ומינון נכון של פלפל שחור מורגש מספיק אבל לא מציק בפה. צימצום נכון של הרוטב וכל זה על פירה חלבי אחד המוצלחים שטעמנו.

פסטה שחורה עם פירות ים ברוטב עגבניות שמנתי (מולים, שרימפס, קלאמרי וראשי קלאמרי). כמות נאה של פירות ים טריים. מנה קלאסית.

לסיום המתוק, טעמנו מגוון מנות אחרונות - כל הקינוחים מוכנים במקום!
1. קונצרט – בראוני חם עם גלידה ורוטב קרמל. הצעירות שבחבורה הצליחו להתגבר על המתיקות הגבוהה ולחסל אותה.

2. לביבות גבינה של סבתא שרה – סירניקי עם טובורוג ברוטב פירות יער. מנה שכשאלגס מדבר עליה הוא מתרגש עד דמעות שנזכר בילדות עם סבתא שרה באודסה, והטעם מקיים את ההבטחה – טעם של בית וסבתא שמיד מחמם את הלב.

3. עוגת נפוליאון בסגון רוסי (מילפיי אבל לא פריך, שבכוונה עובר תאריך של לחות)

חוויה לכל החושים

וילה מארה היא לא רק מסעדה טובה, אלא גם חוויה לכל החושים. הנוף המרהיב לים, האווירה הנעימה והשירות האדיב יהפכו את הארוחה שלכם לבלתי נשכחת.

צילום מערכת

חשוב לדעת

המקום מכיל עד 200 איש וניתן לקיים בו גם אירועים.

בחורף, וילה מארה הופכת לפינה חמימה עם נוף מרהיב ואח לוחשת.

המקום זכה מספר שנים במקום הראשון בדירוג ב-TRIPADVISOR לתיירים.

יש במקום בר עשיר עם מבחר רחב של יינות ומשקאות.

לסיכום

וילה מארה היא מסעדה ייחודית המציעה חוויה קולינרית בלתי נשכחת. בין אם אתם מחפשים טעמים חדשים, נוף מרהיב או פשוט מקום ליהנות בו עם חברים ומשפחה, וילה מארה היא המקום הנכון עבורכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה