שב"חים נעצרו במסעדת פטרה ביץ' בבת ים שבבעלות מקורב לראש העיר



לפני כשבוע נעצרו שני שב"חים שהועסקו במסעדת פטרה ביץ' בחוף הסלע בבעלות משה רומי (שיקו) הידוע בקרבתו לצביקה ברוט וליהודה הרוש וויקטור טל.

העסקה של שוהים בלתי חוקיים במדינת ישראל נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין. בשנים האחרונות החלו הרשויות לפעול ביתר שאת כדי למגר את התופעה ומאז טבח השבעה באוקטובר ופרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פעילות המשטרה והרשויות המקומיות היא אינטנסיבית.

למעשה רוב פיגועי הטרור לאחרונה בוצעו בידי שב"חים שהועסקו על ידי בעלי עסקים ישראלים כולל האחרון שהתבצע ברכבת הקלה ביפו ובו נגבו חייהם של 7 בני אדם ביניהם תושבת בת ים.

העסקים שנתפסים כמעסיקי שבח"ים "זוכים" לצווי סגירה מידיים ולקנסות כבדים במיוחד הפוגעים ישירות בעסק שלהם. מעבר לקנסות הכספיים, בית המשפט יכול להטיל על המעסיקים עונש מאסר בפועל שיכול להגיע אפילו עד שנתיים מאסר!

אולי תופתעו לגלות כי מעצר שני שב"חים במסעדת פטרה ביץ' לפני כשבוע עד כה לא הרעידה את אמות הספים במשטרת בת ים וגם לא בעיריית בת ים.

השב"חים נעצרו והועברו לחקירה ואילו בעלי המסעדה משה רומי (שיקו) המקורב לראש העיר ברוט, לויקטור טל וליהודה הרוש - ממשיך לנהל את העסק שלו באין מפריע. זו לא הפעם הראשונה שנעצרים אצלו שב"חים בשנים האחרונות ועם זאת זה לא מפריע לבכירים בעירייה לארח אצלו חברי כנסת ושרים.

צביקה ברוט קיים מסיבת ניצחון לליכוד בבחירות האחרונות במסעדת פטרה ביץ' ואף הזמין לשם את בכירי המפלגה ואת חברי סיעתו. חברי מועצה חוגגים אצלו אירועים פרטיים, רק לאחרונה ויקטור טל חגג שם יום הולדת בהשתתפות בכירי העירייה כולל סמנכ"ל התפעול יוסי נגולה ומנהל החוף יוסי חכים ויהודה הרוש.

ברוב המקרים בשנה האחרונה כאשר נתפסו בבתי עסק שוהים בלתי חוקיים ערביים, מיידית הופעל צו סגירה למשך 30 ימים. אבל לא כך במקרה הנ"ל.

ראש העיר ברוט שב ומתבטא נגד העסקת שב"חים ואף מתהדר באכיפה נוקשה כנגד עסקים בעיר שחטאו בכך ומזהיר את אלה שמתכוונים לסכן את תושבי בת ים. ועדיין אף מילה לא שמענו ממנו או מהעירייה על אכיפה נגד חברו שיקו רומי שהגדיל לעשות והעסיק שני שב"חים.

מתוך עמוד הפייסבוק של ראש העיר

"קבלנים ואזרחים המעסיקים תושבי שטחים ללא היתר שהייה ועבודה מסכנים הן את עצמם והן את הציבור הישראלי כולו, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הפלילי. משטרת ישראל מבצעת כל העת מבצעי אכיפה רחבי היקף לאיתור ומעצר שוהים בלתי חוקיים, מעסיקים, מסיעים ומלינים. פעילות המשטרה נועדה בראש ובראשונה לצמצם את פעילות הפח״ע כמו גם את הפעילות הפלילית", כך שבה ומוסרת דוברות משטרת ישראל.

לשאילתא של "בת ים נט לגבי המעצר בפטרה ביץ'" השיב דובר מרחב איילון של משטרת ישראל כי אכן נעצרו והאכיפה טרם נקבעה כי ממתינים לשימוע ולממצאי החקירה.

עד רגעים אלה לא התקבלה תגובת העירייה.

שיקו רומי מכחיש את הכתוב וטוען כי אין לו קשר ישיר להעסקת השב"חים וכי עשו לו תרגיל והטעו אותו.

** עידכון: ככל הנראה בעקבות פרסום הכתבה, הוצא צו סגירה מנהלי ל-30 יום למסעדת פטרה ביץ'" **

משתלם להיות קרוב לצלחת

למסעדת פטרה ביץ' רוב השנים לא היה כלל רישוי עסק ורק בחודשים האחרונים הנושא הוסדר. בנוסף, רשימה לא קצרה של עבירות רישוי וחריגות בניה קשורות במסעדה שלו.

למראית עין ראש העיר ומנכ"לית העירייה סיירו במסעדה במסגרת בירור העבירות (דבר חריג כשלעצמו) אך הסתפקו בהריסת בריכה - סעיף אחד מתוך רשימה ארוכה של חריגות וכל היתר עומד על כנו.

למעשה, כל בתי העסק בעיר יודעים ששיקו "עושה מה שהוא רוצה". נ' מנהל עסק בטיילת בת ים שיתף: "עוד דוגמה טובה היא 'קפה קפה' ששיקו ניהל בעבר הלא רחוק - כל עובר אורח יכול היה לראות שהשולחנות והכיסאות על המדרכה חוסמים ומסכנים את התושבים, הוא גם לא משלם לעירייה על זה. אם אני הייתי מוציא כיסא אחד כבר היו קופצים עלי מהפיקוח עם קנסות".

"את כל בתי העסק למטה בחוף הסלע כמו יולנדה, לונג ביץ' ועוד כבר הוציאו כי יש תב"ע (תכנית בינוי עירונית) שיצאה למכרזים לשם הסדרת חוזי שכירות עכשווים שיקדמו את הכנסות העירייה ואילו מסעדת פטרה ביץ' היא היחידה שלא הוצאה משם", הוא מוסיף.

האם העירייה וראש העיר דוגלים באכיפה בררנית בעניינם של מקורבים? מייצרים מראית עין של בירור ובפועל לא מושת עליו שום עונש? נקווה שהפעם עיריית בת ים ומשטרת בת ים לא יעשו הנחה לאף מקורב, על חשבון בטחוננו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה