שביתה במשק – ומה עם בת ים?



רוב הרשויות המקומיות ישבתו בתחומן כאות הזדהות ומחאה על רצח ששת החטופים: הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת זכרם לברכה. מה לגבי עיריית בת ים?

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הודיע אמש לאחר רצח החטופים על השבתת כל המשק למשך יום.  אחד. הוא ביטא את תסכול משפחות החטופים, חלקים גדולים מהציבור הישראלים ורחשי ליבו שלו כשאמר "עיכוב עסקה להחזרת החטופים - ממניעים פוליטיים".

השביתה תכלול שיבושים בנתב"ג, בחלק מקווי התחבורה הציבורית (פרט לרכבת שהוחרגה), בתי החולים יפעלו במתכונת חירום (יופעלו שירותים דחופים כמו טיפול נמרץ, דיאליזה, פגיה, אונקולוגיה וכיו"ב). קניונים וחנויות יהיו סגורים. מקומות עבודה שאינם חיוניים ומיוצגים ע"י ההסתדרות ישבתו גם כן.

מערכת החינוך ברוב הרשויות תפעל באופן חלקי – סייעות ועובדי מנהלה ישבתו ולכן בתי הספר יסיימו בשעה 11:45. האוניברסיטאות ישבתו. בחינות בחלק מהן יקוימו כדי לא לפגוע בחיילי המילואים שלומדים וכבר נפגעו ובחינת פסיכומטרי תקוים במידת האפשר.

רוב הרשויות המקומיות ישבתו בתחומן באופן מלא כאות הזדהות ומחאה על רצח ששת החטופים: הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת זכרם לברכה.

חלק מן הרשויות הכריזו שאינן מצטרפות לשביתה כמו יישובי איו"ש, מודיעין, פתח תקווה ובאופן תמוה עיריית בת ים התמהמהה עם ההודעה אמש ועד הרגע האחרון לא היה ברור מה הוחלט שיקרה בתחומה.

מה למעשה קורה היום בבת ים?

ראש העיר צביקה ברוט כתב בפייסבוק הפרטי שלו:

"בעיריית בת ים לא יצטרפו לשביתה אך כאות הזדהות ותמיכה עם משפחות החטופים, עירית בת ים תקיים מחר פעולות הסברה בין השעות 09:00 ל-10:00 בבוקר. בזמן זה לא תתקיים קבלת קהל, ויבוצעו התכנסויות בקרב העובדים על מנת להביע תמיכה עם המשפחות ועם מאבקן".

הודעה בפייסבוק הפרטי (צילום מסך)

במילים אחרות, בת ים לא תשבות ולא תשבש את הפעילות כנראה מתוך משמעת של ברוט למפלגת האם שלו "הליכוד". מאידך כיוון ולא רצה להכריז על הימנעות רשמית מלקיחת חלק בהשבתה (כנראה מתוך חשש לפגיעה בתמיכה הציבורית בו בעיר), בחר בדרך הביניים שאינה חד משמעית.

ראשית ראוי לציין כי מתחילת הלחימה לא פעל ולא התבטא ברוט בנושא החטופים במשך זמן ממושך.

עולה גם השאלה מדוע ההודעה על אי ההשתתפות בהשבתה הועלתה בפייסבוק הפרטי שלו (אליו לא חשופים חלק גדול מתושבי העיר שנחסמים זה אחר זה בכל פעם שמגיבים דברי ביקורת) ואילו בעמוד הפייסבוק של העירייה לא הוזכר דבר, כמו גם באתר העירייה!

"ניסיתי להבין מהאתר ומהפייסבוק של העירייה איך להיערך מחר עם 3 ילדים גם בגנים וגם ביסודי ולא הבנתי מה קורה אצלנו בעיר", משתפת יפית. צילצלתי למוקד 106 אבל גם שם לא היה מענה במשך הרבה זמן. אני חסומה אצל ברוט בעמוד אז לא הצלחתי להיכנס ובסוף למשלי איזו אמא מקבוצת הגן של הקטנה כתבה שהכל רגיל כי היא כן בעמוד של ברוט. אותי הוא מחק לפני שנה כי כעסתי על התנהלות העירייה וכתבתי לו תגובה ביקורתית בעמוד על איזה פוסט לא מדויק", הוסיפה.

עוד נמסר מעיריית בת ים כי המוקד העירוני, השיטור והפיקוח העירוני יפעלו כרגיל. בנוסף יפעלו כרגיל גם שירותי ההצלה בחופי הים. גם עובדי החוץ בתחומי השפ״ע יפעלו במתכונת רגילה.

עובדי העיריה יגיעו למשרדים כרגיל, אך עם זאת במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל למעט במקרים חריגים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה