שבועיים לפני שנפל בקרב: רס"ן רומן בורנשטיין הספיק לחגוג בר מצווה לבנו הבכור



רס"ן רומן בורנשטיין ז"ל, תושב בת ים שנפל בקרבות בזירת המטענים בחאן יונס, זכה לחגוג לבנו הבכור בר מצווה ואיחל: "שלא יהיו עוד מלחמות".

 רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל בבר המצווה של בנובר המצווה של דניאל, בנו הבכור של רומן ז"ל, התקיימה לפני שבועיים בגבול עזה עקב תפקידו של האב כקצין הדרכה בגדוד 8111.

רומן בירך את בנו בהתרגשות ואמר: "אני 23 שנים בגדוד והכי מרגש אותי שאת הבר מצווה של הבן שלי עושים פה, לא חשבתי, לא חלמתי לעשות בר מצווה דווקא פה, זה האירוע הכי שווה". הוא הודה לחבריו בגדוד על הסיוע בארגון האירוע: ""אני 23 שנים בגדוד והכי מרגש אותי שאת הבר מצווה של הבן שלי עושים פה, לא חשבתי, לא חלמתי לעשות בר מצווה דווקא פה, זה האירוע הכי שווה".

רומן פנה לבנו בברכה אישית שמקבלת משמעות מצמררת עם נפילתו: "יש עוד הרבה חברים מהגדוד שלא נמצאים פה, זה גדוד של 600 איש, חלק במשימות ומי שחזר ממשימות, תאמין לי שכולם שולחים לך מזל טוב ואוהבים אותך. עוד שנתיים דייוויד הקטן, גם לו יש בר מצווה והוא ישאל איפה האירוע במלחמה שלי, אז שלא יהיו עוד מלחמות ונחגוג בר מצווה באירוע מרגש, היום זה היום שלך דניאל".

ויטל מתוק, חבר קרוב של רומן, ספד לו: "רומן, אח, אני לא מצליח לעכל. 26 שנים יחד, מה לא עברנו יחד?. מהסדיר, מ"מ בגדוד צבר, דרך הקבע, ועד ל-22 שנים ביחד במילואים. בלבנון, במוצב רותם, תמיד ידעתי שיש על מי לסמוך שיחלץ אותי ממארבים ופתיחות צירים. ניצלנו מירי ופצמ"רים יותר מפעם אחת, הייתי רגוע כשהיית איתי בכוח. לוחם על, מורעל נצחי. במטווחים, כשפלוגה שלמה יורה, היית בא למאגיסט, מחליף אותו בירי ורק מלשמוע את המאג מנגן ידעתי שזה אתה שלוחץ על ההדק".

רס"ן (מיל') רומן ברונשטיין ז"ל

רומן נפל יחד עם 5 קציני ולוחמי מילואים נוספים בזירת מטענים לייד חאן יונס מגדוד 8111. תחת צוות הקרב של חטיבה 4 הם החלו בפשיטה על מתחם תשתיות טרור במרחב בית ספר שממנו התבצע ירי לעבר הכוחות. אתמול, במהלך הלחימה, הופעל מטען לעבר הכוחות וזוהו מחבלים במרחב. הלוחמים השיבו בירי, הכווינו כלי טיס וטנקים, חתרו למגע, חיסלו מחבלים והשמידו את תשתית הטרור במתחם.

במקביל לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 פשטו על מפקדה של הג'יהאד האיסלאמי שבה איתרו כלי נשק רבים, פצצות מרגמה, מטעני חבלה, ציוד טכנולוגי כגון מערכות הפעלה, מסמכי מודיעין ופיר המוביל לתשתית תת קרקעית שהושמד.

חמשת הלוחמים נפלו לאחר שהכוח שלהם נפגע מזירת מטענים בבית ספר בכפר, שבו פעלו מחבלים וחוליות נ"ט של חמאס. בצבא ציינו שלסריקה קדמה מתקפה אווירית ומתקפה של טנקים, אך במתחם היו פירי מנהרות - שבאחד מהם הסתתר מחבל שלפתע הגיח. המחבל חוסל בקרב ולא ברור אם הוא זה שהניח או הפעיל את זירת המטענים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה