פרויקט תמ"א 38 בבת ים בוטל



עקב טענות התושבים: פרויקט תמ"א 38 בוטל בעיר

אילוסטרציה, אשדוד נט

בימים האחרונים דווחנו כי פרויקט תמ"א 38 בבת ים בוטל. הסיבה לאותו ביטול נובעת למעשה מטענת תושבי העיר על כך שהפרויקט אינו ראוי מבחינה אורבנית, ומחשש של עומס על תשתיות בעיר.

מספר שכנים מבת ים הגישו ערר בנושא, כשטענתם המרכזית הייתה שפרויקט זה משפיע לרעה על צורת החיים שלהם, ומפריע להם בשגרה ובאיכות חייהם היומיומיים.

מנכ"ל אבני דרך התחדשות אירונית, גיל גולדשטיין, טוען כי הגשות של ערר בידי תושבים כנגד פרויקטים מסוימים בגין הפרעתם לשגרה ואיכות החיים, היא אינה דבר נדיר ולעתים לא מבוטלות מוגש ערר עקב בעיות כאלו ואחרות שמעלים תושבים. לרוב סיבות מוצדקות יותר להגשת ערר כזה הם בגין הפרעת הבנייה לתחבורה, ביצירת פקקים, בהפרעות ביציאה ובכניסה מהשכונה, בהצללות, באור ושמש וכ'ו. בגין רעש זמני בלבד סיכוי לקבלת ערר כזה הוא פחות מקובל.

גולדשטיין מוסיף כי חידוש בניין אחד ישן בתוך שכונה ישנה, עם עשרות בניינים ישנים, אינה תורמת לעיר ולסביבה, ולא כזאת שיכולה להביא קהלים חדשים לאותו אזור. 

ועדת הבנייה רומזת כי בת ים למעשה זקוקה בעיקר לבנייה מתחמית. גולדשטיין מוסיף בעניין הבנייה המתחמית, שלקיחת שכונה ישנה ברמה הכוללת ולחדש את כולה הרבה יותר מועילה ברמה העירונית, ואף כזו שיכולה לשנות את פני העיר באותו אזור, דבר שגם מאפשר משיכה של אוכלוסיות חדשות אל אותה השכונה. בנייה מתחמית לטענתו של גולדשטיין, עוזרת לחשוב בראייה הכוללת, עוזרת בפתרונות של תחבורה באותה שכונה, בפתרונות של מוסדות ציבור כאלה ואחרים לטובת הציבור. גולדשטיין טוען ששיפוץ של בניין אחד הרבה פחות כדאיי לעומת שדרוג ובנייה של מתחם שלם, דבר שגם יכול לתרום בעניין התנגדויות התושבים לבנייה שמפריעה לאיכות החיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה