נכנסים מתחת לאלונקה: בית החולים השיקומי בבת ים מתרחב על מנת לשקם פצועים



בימים אלו נבנית בבית החולים השיקומי מדיקל קר בבת ים, מחלקה חדשה ובה 120 מיטות. לאור המלחמה, המחלקה תקלוט אזרחים וחיילים שנפצעו.

מדיקל קר

המחלקה אמורה להיפתח בחודש ינואר 2024. ראשית, יתווספו לבית החולים 35 מיטות ובהמשך עם פתיחתן של מחלקות נוספות, יתווספו לבית החולים כ120 מיטות בסך הכל.

המחלקה החדשה בבית החולים השיקומי תיפתח עבור פצועים מתחת לגיל 65, על מנת לסייע להם להשתקם מפציעתם לעבר חיים עצמאיים ככל שניתן. ההודעה על פתיחת המחלקה מגיעה לאחר דו"ח משרד הבריאות שהתפרסם טרם פרוץ המלחמה ולפיו בישראל יש רק 60 אחוזים ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD, עם תפוסה של 108% על מיטות השיקום הקיימות.

מדיקל קר

מדיקל קר הוא בית חולים שיקומי המטפל בחולים שיקומיים שמגיעים בתום אשפוז בבתי החולים הכלליים במקרים כמו: אירוע מוחי, ניתוחים אורתופדיים, חולים מונשמים ומורדמים ועוד מגוון מקריםבבית החולים פועלות כיום חמש מחלקות אשפוז (165 מיטות אשפוז) ובעקבות פתיחת מערך השיקום החדש הוא יעבוד בתשע מחלקות עם קרוב ל-300 מיטות אשפוז. 

במקום ישנם תנאי אשפוז משופרים הכוללים ביבת חדרים נעימה, תזונה מותאמת אישית וסדנאות שיקום לתמיכה רגשית באמצעות שיטת HeartMath שהוכחה מחקרית לטיפול ולהקניית כלים לחוסן.

מדיקל קר

מוטי קפלון סמנכ"ל השיווק במדיקל קר: "אנו מקבלים מספר רב מאוד של פניות מקופות החולים לאשפוז שיקומי של צעירים. כבר היום, מספר רב מאוד של חולים, ממתינים בבתי חולים כלליים למיטה במרכזי השיקום. שיעור מיטות השיקום בישראל, נכון לסוף 2022, עמד על 0.3 מיטות בלבד ל-1,000 איש, לעומת ממוצע של 0.5 ל-1,000 איש במדינות המפותחות. השיקום נחלק לשיקום קצר מועד של שבועות ספורים המתאים לפציעות מהמלחמה, כמו פגיעות אורתופדיות, פגיעות פלסטיקה וכוויות ופגיעות כירורגיות - זה המחסור העיקרי כרגע. תוספת של מיטות שיקום, תאפשר לחולים לחזור לשגרת חייהם במהירות. בנוסף, קיים גם שיקום ארוך טווח שעשוי להימשך שנים. הוא מתאים לסובלים מפגיעות ראש ומוח ופגיעות בעמוד השדרה, מחלקת מונשמים כרוניים ועוד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה