מדוע ראש העיר, צביקה ברוט, לא חתם על מכתב תמיכה ברמטכ"ל?



76 ראשי רשויות חתמו על מכתב תמיכה ברמטכ"ל מול ההכפשות של חברי הממשלה והקבינט נגדו. ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט אינו חתום על המכתב ונראה כי הדבר אינו מקרי: הקשר שלו לנתניהו והמשימה של משרד ראש הבממשלה - "להפיל את כל התיק" על הרמטכ"ל הרצי לוי, מונעת ממנו לגלות סולידריות עם ראש הצבא בשעת מלחמה.

ברוט ונתניהו. צילום: עמוד הפייסבוק של צביקה ברוט

מכתב תמיכה ברמטכ"ל של ראשי הרשויות על מנת לחזק אותו בזמן המלחמה יצא לאוויר כאשר על המכתב חתומים 76 ראשי רשויות מכל קצוות הארץ: תל אביב, חיפה, רמת גן, עמק יזרעאל, קריית מוצקין, אריאל ועוד רבים.... מה שבלט לנו היה העדרותו של צביקה ברוט,  שבנוסף להיותו ראש עיריית בת ים מכהן כיו"ר הוועדה המוניצפליות של הליכוד. יחד איתו גם ראשי עיריות נוספים המקורבים מאוד לנתניהו, כמו: ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

האם הנאמנות של ברוט לראש הממשלה קודמת לנאמנות שלו לתושבי בת ים?

במכתב שעליו לא חתם ברוט כתוב -נכתב אל הרמטכ"ל: "אנו מבקשים לחזק את ידיך, והודפים בכל תוקף את האמירות הקשות שנאמרו כלפיך וכלפי ראשי זרועות הביטחון - צה"ל, המוסד, שב"כ והמשטרה".
כותבי המכתב הביעו עמדה נחרצת נגד הכפשות שרי הממשלה את הרמטכ"ל וכתבו: "אין לכך מקום! זהו הזמן לאחדות".

ראש עיר אמור להיות ההנציג של תושבי העיר שלו, וכאשר הוא לא מצטרף לחתחמה על תמיכה ברמטכ"ל בשעת מלחמה, הוא למעשה לא מצטרף בשם כולנו, תושבי בת ים.

האם הנאמנות של ברוט לראש הממשלה קודמת לנאמנות שלו לתושבי בת ים?

רא"ל הרצי הלוי. צילום: דובר צה"ל

המכתב שפורסם אתמול (שני) הגיע עקב ישיבת הקבינט הסוערת בסוף השבוע האחרון בה הותקף הרמטכ"ל על ידי שרי הממשלה על החלטתו להקים צוות בדיקה לאירועי 7 באוקטובר.

הכותבים צידדו בצעד שנקט הלוי – הקמת צוות בדיקה פנים-צה"לי לבחינת אירועי 7 באוקטובר: "נדרשת למידה, ותחקירים - אנא עשו זאת בהקדם, בעזרת הגורמים שהנך סבור שהם המתאימים והראויים ביותר לכך, ללא כל היסוס או השפעה של לחצים חיצוניים שאין להם מקום בזמן מלחמה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה