הכירו את צ'יקי מצחיקי: הליצן הרפואי מבת ים שמגיע לבקר את הילדים המפונים



אור חיים הוא תושב בת ים שמתנדב כבר 9 שנים כליצן רפואי שמגשים חלומות לילדים חולי סרטן. במלחמה הוא הגיע לשמח את הילדים המפונים ועזר לילדים להיפתח לאחר הטראומה שחוו: "אין דבר שווה יותר מחיוך של ילד, זו שליחות עצומה".

צ'יקי מצחיקי

אור חיים, תושב בת ים בן 28, מנהל חיים כפולים: הוא מתפרנס מעבודתו כצלם סטודיו ומעצב גרפי, אך הילדים בבתי החולים מכירים אותו כצ'יקי מצחיקי, הליצן הרפואי שיעשה הכל כדי להעלות להם חיוך על הפנים: "אני ליצן רפואי כבר 9 שנים בתל השומר ובשניידר", מספר אור, "אני מחלק משחקים לילדים חולי סרטן ומגשים להם חלומות".

"הדמות שלי היא דמות צבעונית, מצחיקה ושטותניקית", מספר אור על הדמות של צ'יקי מצחיקי, "והילדים מתחברים אליה בקלות. למרות הקושי העצום שהם עוברים הם מחפשים לברוח למשהו כיפי וקליל".

ציקי מצחיקיבין המפגשים של אור עם הילדים החולים, ישנם גם מפגשים קשים ושוברי לב שהותירו בו חותם לתמיד: "הגעתי לבקר ילד חולה סרטן בהוספיס", אור מספר, "שאלתי אותו מה החלום שלו? והוא ענה שהוא רוצה לפגוש את יובל. אני חשבתי שמדובר ביובל המבולבל, אבל אמא שלו אמרה שהוא לא יכול לפגוש את יובל ואז הבנתי שהיה לה בן בשם יובל שהיה חולה גם הוא בסרטן ונפטר. הלכתי לצד ופשוט התפרקתי מבכי, לא יכלתי להמשיך לתפקד מול הילד".

בימי המלחמה, הגיע אור בדמותו של צ'יקי לפגוש ילדים מפונים באילת וניסה להעלות להם חיוך לאחר הטראומה הנוראית שחוו: "הגעתי עם משחקים ומתנות. בהתחלה הילדים היו מאוד סגורים בגלל האירועים המזעזעים שקרו בביתם, אבל לאט לאט הם נפתחו אליי, צחקו ונהנו". 

אור מסכם ואומר: "אין דבר שווה יותר מחיוך של ילד, גם ברגעים הכי קשים, זו שליחות עצומה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה