הבאלגן בסיעות הדתיות בבת ים



שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יחד עם הרב דוד חי הכהן, החליט להריץ בבת ים מפלגה מטעם רשימת "הציונות הדתית" שבראשה יעמוד אברהם חקק אשר מקורב לרב. מדובר במכה לרשימת "החזית הדתית" בראשות רפאל ברנז ואורי בוסקילה - האחרון התחייב בהסכם כי הרשימה תקבל את תמיכתו של הרב דוד חי הכהן.

אברהם חקק (באמצע) ומנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד (מימין)

נציג בקהילת אורות התורה מספר: "המהלך של סמוטריץ נועד קודם כל להגיד לאורי בוסקילה שיש בעיר עוד נציגים של אורות התורה, ואם אורי היה מוכן שנציג אורות התורה יהיה ראשון ברשימה, אז ברור שלא היינו מגיעים למצב הזה. אבל מי שנמצא בסוד העניינים יודע שאורות התורה לבד לא יכולים להביא מנדט, וגם אם כן, אז מה יעשו עם מנדט אחד, וסיכויים גדולים שבסוף התהליך נרוץ יחד עם החזית הדתית של ברנז ובוסקילה."

הנציג מוסיף: "בשורה התחתונה אורי בוסקילה סייע רבות לקהילה והרב מאוד מעריך אותו, ואנחנו לא נהיה אלו שנפלג את הציבור הדתי בעיר."

רפאל ברנז ורפי בוסקילה. צילום: מאיר שמואלי

עם זאת, רבני העיר מסרו כי הם לא מתרגשים מהקמת המפלגה הדתית הנוספת במירוץ למועצת העיר, ומביעים תמיכה בחזית הדתית של רפי ברנז ואורי בוסקילה. גורמים במטה החזית הדתית מסרו: ״אנחנו מודעים למצב שלנו, הציבור יודע מה עשינו בשבילו במשך קדנציה שלמה, רבני העיר לא נרתעים מהמהלך של הקמת מפלגה נוספת, ומביעים תמיכה חד משמעית ברפי ובאורי. בקרוב יצא דברם של רבני העיר בסדרת סרטונים שקוראים להצביע רק לחזית הדתית״.

מטעם קהילתו של הרב דוד חי הכהן נמסר כי הם בעד איחוד עם הרשימה של החזית הדתית בראשות ברנז ואורי בוסקילה: "יש לנו הערכה לאורי בוסקילה, אך בחזית הדתית צריכים להבין, שנציג אורות התורה, צריך להיות במקום השני ברשימת החזית הדתית״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה