בת ים לא בטוחה להולכי הרגל



בת ים נמצאת במקום השמיני בכמות מספר הנפגעים בערים ב5 שנים האחרונות.

אילוסטרציה

בבת ים נפגעו ב5 השנים האחרונות 314 הולכי רגל במעבר חצייה, מתוכם 27 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו במעבר חציה בעיר 47 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה.

סה"כ 82% מכלל הולכי הרגל שנפגעו במהלך חציית כביש בישראל, חצו את הכביש במעבר חצייה. בשנת 2022 נפגעו בעת חציית כביש 1,666 בני אדם -  מתוכם 27 נהרגו ו-225 נפצעו קשה. 20 מתוך 27 הרוגים מצאו את מותם בתחום העירוני.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אך המעבר הפך למסוכן ותחושת הבטיחות בו משלה את הולכי הרגל. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה.

אמצעים כמו פסי האטה בסמוך למקומות הומים בהולכי רגל, מניעת חניית כלי רכב בסמוך למעברי חצייה בכדי לאפשר שדה ראייה מלא והתאמת תנאי הדרך בדגש על הגנה של אוכלוסיות בסיכון מוגבר כמו ילדים ואזרחים ותיקים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מדובר באמצעים זולים ופשוטים בעלי אפקטיביות גבוהה ומוכחת.

רוב הולכי הרגל ההרוגים הם ילדים ואזרחים וותיקים ולכן ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים הוותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה, כך גם ליד בתי ספר וגנים ציבוריים. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל, לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה