בעלי נכסים בבת ים? השטחים שלכם עלולים להיות מופקעים בקרוב



חברת נת"ע הודיעה כי בשל הקמת המטרו, יותר מ800 חלקות שונות צפויות להיות מופקעות לטובת הבנייה. כ11 אלף תושבים ובעלי נכסים צפויים לאבד את הנכס בשל ההפקעה.

ukguide

מערכת המטרו צפויה להתחיל בכפר סבא ורעננה, לעבור דרך תל אביב, ולהמשיך לבת ים, חולון, ראשון לציון ולסיים בנס ציונה ורחובות. סך הכל מדובר ב150 קילומטרים של מסילת רכבת, ויתופעל על ידי שלושה קווי רכבת תחתית, שיוקמו ב-109 תחנות ומתחת ל-24 רשויות מקומיות.

לפי נת"ע, השלב הראשון של ההפקעה כולל בסך הכל 3,360 דונם, מתוך 11 אלף דונם שיופקעו בכל השלבים – שיכלול בהמשך את כל את התחנות והמוסכים של הרכבת. לא יופקעו בתים פרטיים, אלא רק שטחים פתוחים, עסקים, מסחר ותעשייה מסוגים שונים, גני משחקים, מוסדות ציבור וחניות. עבור מוסדות ציבור, מבוצעים הליכים אחרים שבהם נת"ע והרשות המקומית מוצאים קרקע ציבורית חלופית ונת"ע משלמת על הקמת מבנה חדש במקום החדש.

התוכניות שמכוחן הוטלו צווי ההפקעה כוללות את קו M1 - שיפעל מצפון לדרום המטרופולין, וקו M3 - שהוא קו חצי מעגלי, המחבר בין הקווים השונים. קו M2 נמצא בהליכי אישור סופיים בימים אלו ולכן עדיין לא נחתמו צווי הפקעה לגביו. בקו זה נמצאים מרבים בתי המגורים.

בעלי נכסים בעיר בת ים עדיין לא קיבלו הודעה על הפקעת שטחם משום שבת ים תצטרף להליך רק בפעימה השנייה. אך סיכוי סביר שיופקעו שטחים סביב הקוממיות או יוספטל לטובת הפרויקט.

המדינה קבעה כי כל בעל נכס שמיועד להפקעה וישתף פעולה עם ההליך - יזכה לפיצוי מוגדל. הליך זה נקבע על מנת שהליך ההפקעה יהיה מהיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה