האם הסכם התמיכה של צביקה ברוט עם "עוצמה יהודית" יוריד את סיכוייו להקמת קואליציה?



מפלגת "יש עתיד" הוציאה הודעה כי היא אוסרת על מועמדיה לרשויות המקומיות לסגור קואליציה עם "עוצמה יהודית". הודעה זו מעמידה בסיכון את השותפות בין אלי יריב, אשר חבר עם רשימתו למפלגה לצביקה ברוט, אשר חתם על הסכם תמיכה עם "עוצמה יהודית" לקראת הבחירות הקרובות.

האם השותפות תתפרק? אלי יריב וצביקה ברוט.

בשבוע שעבר נודע על הקמת רשימה חדשה בשם "בת ים אחת" המאחדת בין "יש עתיד", תקווה חדשה" וסיעתו של אלי יריב שגם יעמוד בראשה. החיבור בין שתי הסיעות הופך אותן לסיעה הכי גדולה במועצת העיר, ויתכן שתהיה לכך גם השפעה אלקטוראלית בקלפי.

באותו הזמן הוציאה מפלגת יש עתיד הודעה ובה נכתב כי ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד הנחה את כלל המועמדים של יש עתיד ברשימות המקומיות לא לסגור קואליציות עם ״עוצמה יהודית״ ולהכניס להסכמים הקואליציונים סעיף ברור שלא יישבו בקואליצייה של אף מועצה יחד עם רשימה של ״עוצמה יהודית״.

לפיד הוסיף ומסר בהודעה כי:  "המשימה שלנו לבנות קואליציות מקומיות עם נציגים ליברליים שישמרו על השלטון המקומי כמעוז חזק של דמוקרטיה ליברלית שבאה לעבוד אצל התושבים״.

ברוט כידוע, חתם על הסכם תמיכה עם מפלגת "עוצמה יהודית" לקראת הבחירות וכעת לא ברור מה יהיה עתיד השותפות בין ברוט ליריב ומפלגתו.

יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות הודיע כבר בתחילת השנה כי יתמוך בברוט בבחירות הקרובות, אך לאחר ההודעה מטעם "יש עתיד" נראה כי הדבר עשוי להשתנות.

גם קטי פיאצסקי, חברת המועצה שהחליטה לאחרונה להתמודד לראשות העיר, הודיעה כי לא תתמוך בקואליציה הנשענת על מפלגת "עוצמה יהודית": "אנחנו לא ניתן יד ולא נשתף פעולה עם נציגים של מפלגה ושל נבחרי ציבור שכל תכליתם היא להסית, לפלג, לשסות ולסכסך בין חלקים בחברה הישראלית. מפלגה שכל מהותה מבוססת על שנאה, גזענות, להטב״קופוביה ומיזוגניה. מפלגה משיחית שהכריזה מלחמה על הציבור החילוני ועל הדמוקרטיה במדינת ישראל."

קטי פיאצסקי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה