אירוע רב נפגעים אמש מפגיעת כטב"מ ליד בנימינה



הותר לפרסום: 4 הרוגים באסון הכטב"מ אמש בו גם נפצעו עשרות ישראלים בדרגות חומרה שונות.

מתוך טלגרם (שימוש ע"פ סעיף 27א')

הודעות נמסרו למשפחותיהם של 4 חיילים הרוגים הבוקר כתוצאה מפגיעה פתאומית של כלי טיס בלתי מאויש ללא נוכחות אזעקה אתמול בערב. יותר מ-60 נפגעו בדרגות חומרה שונות באירוע רב נפגעים עקב כלי הטיס ששוגר על ידי חיזבאללה. צה"ל מתחקר מדוע לא נשמעה אזעקה ומדוע לא יורט כלי הטיס שהיה אחד מתוך כמה ששוגרו. 

חיזבאללה שיגר מספר כטב"מים ורק אחד מהם יורט על ידי ההגנה האווירית הישראלית. אזעקות נשמעו בגליל המערבי, בנהריה ובעכו אבל לא ברמת מנשה שם היתה נוכחות של כטב"מ נוסף שלא יורט. הכטב"מים חדרו מכיוון לבנון דרך הים. חיזבאללה שלקח אחריות על התקיפה האכזרית הוציא הודעה כי זוהי נקמה על תקיפות צה"ל בביירות.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מצבם של לפחות ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש. לפחות שישה נוספים נפצעו באורח קשה. עשרות נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה, בינוני או קל.

חלק מהפצועים פונו במסוקים לבתי החולים שיבא בתל השומר ורמב"ם בחיפה, ואחרים פונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה, העמק בעפולה, בילינסון בפתח תקווה, לניאדו בנתניה וכרמל ובני ציון בחיפה. לפי בתי החולים, הפצועים סובלים מפציעות רסיסים או פציעות הדף".

דובר צה"ל הוציא הודעה כעבור מספר שעות ולשונה: "אמש (א׳), כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם.

באירוע נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה.הודעה נמסרה למשפחותיהם ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך.

האירוע מתוחקר. צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן.אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה