לך לך למדבר - תערוכה חדשה בחולון



כיצד השהות בסביבה לא מוכרת יוצרת התבוננות ותגובה? כיצד נפתחים מרחבים של שהות ונוכחות דרך ההיסטוריה המקומית, הסביבה והקבוצה? כל זה ועוד בתערוכה חדשה במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון

תערוכה של קבוצת "סטודיו שיתופי" אשר נוצרה בעקבות שהות אמנים במרכז לאמנות דיגיטלית במשך שנתיים בהן פיתחו יצירה משותפת וחדשה עוסקת בסביבה האורבנית ובחוויה מדומיינת של מדבר בתוככי העיר.

העבודות התפתחו והשתנו מתוך הנוכחות המשותפת והממושכת שבין האמנים המשתתפים. בתערוכה מוצגת סדרת עבודות חדשות במיצבים, וידאו וסאונד
 שפיתחו המשתתפים יחד ולחוד.

אמנים משתתפים: כנרת חיה מקס, נעמי יואלי, הדס עפרת, הילה פלשקס, טליה קינן, דניאל קיצ'לס, ג'וזף שפרינצק, גיא שרף .
אוצר: אודי אדלמן

"טביעת רגל", הדס עפרת

פתיחה ביום שישי, 12/7 בשעה 11:00 במרכז לאמנות דיגיטלית, חולון עד 26/10/24. 

סטודיו שיתופי הוקם בשנת 2019 כפלטפורמה למחקר יצירה, שמאפשרת קיום קבוצתי ואישי של תהליכי עבודה בהשראה של חלל, פרוגרמה או זיכרון ביוגרפי תלוי מקום.

הקבוצה רואה את הפעולה המשותפת ואת עקרון השיתופיות כקו מנחה ומגדיר את פעולתה וכעקרון רלוונטי לתקופה זו. היציאה מהסטודיו הפרטי מעלה לדיון את מקומם ותפקידם של אמנים עכשוויים כיוצרים עצמאיים, דמוקרטיזציה של תהליכי יצירה וביקורת, ומעל לכול את הצורך לנקוט עמדה ביחס למרחב שבין הפרטי והציבורי.

משנת 2022 מתארח סטודיו שיתופי במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ומפתח פעולות ותגובות לחלל האולם במרכז. הפעולות נבנות הדדית כאשר אחד מגיב לאחרת וכן הלאה. חלק מהעבודות מתפתחות כיצירה משותפת וחלק כמצע להמשך השיחה. העבודה נוצרה במפגשים תקופתיים ומהלכים של שהייה רצופה של יממה במרכז.

 אמני סטודיו שיתופי מגיבים לחלל הריק והמלא הסובב אותם באופן אינטואיטיבי. הנוכחות הממושכת במרכז לאמנות דיגיטלית בשכונת ג'סי כהן, על גבול האיילון, יצר עיסוק בסביבה האורבנית ובחוויה מדומיינת של מדבר בתוככי העיר, של קצוות העיר והמפגש שלהן עם סביבות אחרות. השהות הפרטית והקבוצתית בסביבה לא מוכרת חוללה התבוננות ותגובה מתפתחת לאורך זמן. החוויה העירונית מתגלה כחוויה של שיטוט ויצירת שפה חדשה של נוכחות ארעית, הזדמנות למקום ולסביבה הנחשפת במפגש הבלתי אמצעי שלה. הזהות של הפרטים והקבוצה מתגלים דרך השהות הפיזית והמפגש עם המבנים והאדמה, עם ההיסטוריה הלוקאלית והלאומית והאפשרות של הפעולה המשותפת עצמה.

התערוכה מתקיימת בתמיכת מפעל הפיס.

שעות פתיחה:
ימי ג' 20:00-16:00
ד' 18:00-14:00
ה' 18:00-14:00
שבת 15:00-11:00

המרכז לאמנות דיגיטלית - האמוראים 4 חולון, 03-556879


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה