"היה האור של המשפחה והצליח לגעת בכולם": מנציחים את בן רומנו ז"ל

$(function(){setImageBanner('aa8abac3-1c97-4f2b-ab65-24b3d16edf36','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,52923,'Image','');})

בשבוע שעבר נהרג בן רומנו ז"ל, תושב בת ים בן 25, בתאונת אופנוע. בן התנדב במד"א, במשטרה ובעמותות שונות והיה איש חסד אמיתי. בת דודתו, לין כהן, מספרת על האדם שהיה, החור שהשאיר בלכתו והפעולות להנצחתו.

בן רומנו ז"ל. באדיבות המשפחה.

"בן ואני התחברנו ישר והפכנו לחברים הכי טובים - מהרגע שהוא נולד ועד היום האחרון" לין מספרת. "היינו ממש כמו זוג, רקדנו ביחד סלואו באירועים". לין מספרת שמאז שהיה קטן, בן בלט במשפחה והיה אהוב מאוד על כולם: "הוא היה האור של המשפחה והצליח לגעת בכולם".

מגיל מאוד צעיר בן אהב להתנדב ולעזור לאחר - מבלי לבקש תמורה. הוא ניסה להתקבל למד"א 4 פעמים ולא הצליח אך לא התייאש עד שלבסוף התקבל והפך לחובש ובשלב מאוחר יותר גם לנהג אמבולנס. 

בנוסף להתנדבות במד"א בן התנדב גם במשטרה, בעמותות שונות והיה משתדל לקיים כמה שיותר מעשי חסד גם במהלך שגרת היומיום: "פעם הוא נסע לטיול בצפון ובדרך הוא ראה חבורת פנסיונרים שנתקעו עם פנצ'ר", לין מספרת על אירוע כזה, "בן שאל אם הם צריכים עזרה ותיקן להם את הפנצ'ר. הם ביקשו לשלם לו אבל בן לא הסכים בשום פנים ואופן ורק ביקש שיעזרו לאנשים אחרים כמו שהוא עזר להם".

לין כהן ובן רומנו ז"ל

לין מספרת גם על הקלטה ששלח למפקדו בזמן הצבא: "בהקלטה הוא אמר שלעזור לאנשים זו הצלקת שלו בחיים ושהוא מקבל כח מלראות אנשים שמחים בזכות העזרה שלו".

בן לא הרבה לספר על ההתנדבויות שלו והמשפחה גילתה על רבים ממעשי החסד שלו דרך אנשים שהגיעו לשבעה.

כאמור, מעשי החסד וההתנדבויות הרבות שבן ביצע - נקטעו עם התאונה הטראגית שאירעה לו: "זה היה יום שישי והוא נסע לטיול במצדה עם חברים" לין מספרת על יום התאונה. "הם קמו ב6 וחצי בבוקר כדי לראות זריחה ובן קיבל קריאה על אירוע בים המלח ממד"א והחליט לנסוע עם האופנוע על מנת לסייע ובדרך התרחשה התאונה".

בן רומנו ז"ל

לין מספרת גם על הרגע הקשה בו קיבלה את הבשורה: "אמא שלי התקשרה אליי וסיפרה לי מה שקרה. שאלתי 'איזה בן?' למרות שאני לא מכירה עוד אנשים שקוראים להם 'בן', כאילו המוח סירב להאמין".

בן פונה במסוק לבית החולים לשם הגיע במצב אנוש: "ראיתי אותו שוכב על המיטה, מחובר למכונות הנשמה. ציפיתי לראות אותו במצב קשה, אבל לא הייתה עליו אפילו לא טיפת דם אחת. הוא היה יפה כמו מלאך".

לאחר יומיים במצב אנוש, בן הלך לעולמו. להלוויתו הגיעו מעל 1,000 איש.

כעת, המשפחה פועלת להנצחתו של בן בדרכים שונות. במהלך השבעה, נפתחו קבוצות וואצאפ שבהן יתפרסמו פעילויות הנצחה לבן כמו: פעילויות ביום המעשים הטובים, צעדה לזכרו בבת ים ופעולות התנדבות שונות שיוקדשו לזכרו.

"בן השאיר לנו צוואה : לתת ולא לבקש תמורה", לין מסכמת, "אנחנו מחויבים להמשיך את זה בשבילו".

ברקוד לקבוצת הוואצאפ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה