פרחים בקיץ: ככה תשמרו על זרי פרחים בחום של אוגוסט



אם אתם חובבי פרחים, הקיץ מעמיד אתכם בפני בעיה. לפרחים יש רגישות רבה לחום, ושהייה, גם אם לא ארוכה בחום עלולה לגרום להם לנבול לגמרי. עם זאת, החום של אוגוסט לא צריך לגרום לכם לוותר על הפרחים. בעזרת כמה טיפים קטנים נוכל לעזור לכם לשמר את זרי הפרחים גם בחום של הקיץ הישראלי.

FREEPIK

בחירת זרי פרחים

אם אתם עומדים לפני אירוע ואתם צריכים זר פרחים לראש או שהתחלתם לחשוב כבר על הפרחים לקראת החגים, אחת הנקודות הכי חשובות בהקשר הזה היא כיצד נוכל לשמור על הפרחים כך שהם יחזיקו מעמד כמה שיותר זמן. אם מדובר על חגים היינו רוצים שהפרחים יחזיקו מעמד לכל אורך החג, ועבור אירוע לא היינו רוצים שהמראה שלהם ייפגם במהלכו.

מנגד, הטמפרטורות בחוץ לא עושות חסד עם פרחים שנחשבים לרגישים במיוחד לחום ולחות. לכן, עוד לפני שניתן לכם טיפים מעשיים לשמירה על הפרחים, הדבר החשוב ביותר הוא להזמין את הפרחים כמה שיותר סמוך למועד האירוע. תוחלת החיים של הפרח במראה האופטימלי שלו היא מוגבלת, ועליכם להגיע למצב בו היא מנוצלת במלואה.

שמירה על הפרחים – טיפים מעשיים

בשמירה על פרחים המטרה שלנו היא לספק לפרח את התנאים האופטימליים מהרגע שהוא הגיע אלינו. על הזמן שבו הפרח נמצא בחנות אין לכם שליטה, וההנחה שלנו היא שבחנות הפרחים מטופלים בצורה המיטבית. כמובן, חשוב לוודא שהזמנתם את הפרחים ממקום שאכן שומר עליהם, אבל בשלב הזה מה שחשוב לנו הוא לשמור על הפרחים שכבר נמצאים אצלנו.

בחירת אגרטל

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לבחור בצורה נכונה את האגרטל שבו הפרחים הולכים לשהות. האגרטל צריך להיות מספיק גדול בכדי שכל הגבעולים יוכלו להיות בתוך המים. מבחינת גובה המים, הגבעול צריך להיות מכוסה בכשני שליש מים.

מיקום הפרחים

אחרי שמצאתם אגרטל מתאים להניח בתוכו את הפרחים, נותר לכם למצוא מקום להניח אותו. העדיפות היא להנחה של הפרחים במקום קריר, כאשר הטמפרטורה הרצויה היא טמפרטורה של חדר ממוזג. מנגד, אל תשאירו את הפרחים במקום שבו יש רוח או שהאוויר של המזגן יוצא ישירות אליהם, כיון שהדבר עלול לגרום לכך שהפרחים יאבדו את היופי שלהם במהירות. בנוסף, החדר צריך להיות מואר אך לא במצב שבו השמש נמצאת בצורה ישירה על הפרחים.

חיתוך נכון של הגבעולים

הפרחים עצמם מקבלים מים דרך הגבעולים שלהם, ולכן המטרה שלכם היא למקסם את כמות המים אותה הפרחים מקבלים. את זה ניתן לעשות אם חותכים את הגבעול בצורה אלכסונית שמגדילה את שטח הפנים שדרכו המים נכנסים. בחנויות בדרך כלל החיתוך של הפרחים נעשה בצורה ישרה אולם זה מטעמים אסתטיים בלבד. אם הפרחים שלכם נמצאים באגרטל כהה, אף אחד גם ככה לא יראה את הגבעול.

המים

הדבר החשוב ביותר עבור פרחים אלו כמובן המים שמזינים אותם. עליכם להוסיף לפרחים מים בטמפרטורת החדר, כאשר כל חריגה לאחד הצדדים עלולה לפגוע בהם. מי ברז הם בחירה נהדרת עבור פרחים, במיוחד בשל העובדה שהם מכילים כלור שיוכל להילחם בצורה אפקטיבית בחיידקים שפוגעים בפרחים. מבחינת החלפת המים אין הוראה ברורה, אולם מומלץ לבצע החלפה שלהם אחת ליומיים כדי לשמור על סטריליות. אם אתם רואים שהמראה שלהם השתנה, זו גם סיבה לבצע החלפה.

חיטוי המים

המים שבהם הפרחים נמצאים עלולים להוות מוקד משיכה לחיידקים שפוגעים בפרחים. כדי למנוע את זה אפשר פשוט לשים כמה טיפות של אקונומיקה במים, בהתאם לכמות הפרחים שיש באגרטל. אל תדאגו, האקונומיקה רק תעשה טוב לפרחים שלכם.

הסרת עלים

לא משנה מה אתם חושבים עליהם מבחינה אסתטית, בכל הנוגע לשמירה על הפרחים העלים הם האויב שלכם. העלים מהווים כר פורה להתפתחות של חיידקים ושואבים אנרגיה שאמורה להגיע אליהם. עליכם לדאוג שבמים של האגרטל לא יהיו עלים כדי למנוע מהחיידקים שעליהם לפגוע בפרחים.

בחרו נכון את סוג הפרחים

עוד דבר שכדאי להקפיד עליו הוא לבחור בצורה נכונה את סוג הפרחים שיהיו לכם בזר. אתם אולי לא מודעים לכך, אבל בעולם הפרחים יש סוגים שנחשבים עמידים יותר בפני חום, אל מול פרחים שרגישים יותר אליו. בחירה בפרחים עמידים תעזור לכם להנות מהזר לעוד כמה ימים בלי שהפרחים ינבלו. עם זאת, גם הפרחים שנחשבים עמידים יותר בפני חום זקוקים לתנאים מסוימים, וכמות הזמן שבה תוכלו לשמור על המראה המקורי שלהם מוגבלת.

לסיכום

החום של אוגוסט לא אמור לגרום לכם לוותר על פרחים. עם זאת, כדי שהם יוכלו להתמודד איתו בהצלחה עליכם להזמין אותם כמה שיותר קרוב לזמן שבו אתם צריכים אותם. בנוסף, הקפידו על אספקת מים נכונה לפרחים, חיתוך והשארתם במקום בו הם מסוגלים לשרוד בצורה טובה. כך תוכלו להאריך את משך הזמן שבו הפרחים נמצאים אצלכם.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה