נדל"ן בבת ים - שואלים שמאי



מוכרים בית? רוצים לקנות? כל השאלות שלכם יקבלו תשובות מדי שבוע משמאי מקרקעין מוסמך ומנוסה כדי שיהיו לכם כל הכלים לבצע עסקאות נכונות

תמונת המחשה (CANVA)

"קיבלתי ירושה ואני שוקל להשקיע בנדל"ן בבת ים לצרכי השכרה לטווח קצר - יש סיכונים בזה על רקע התחרות מ-Airbnb ודומיו?"

שאלה מעניינת ונכונה. כמו כל דבר בחיים יש בזה גם יתרונות וגם חסרונות וחשוב להבין אותם אבל גם להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי להבין עד כמה השקעה כזו מדוייקת עבורך.

חסרונות:

השכרה קצרה לעומת ארוכה: אם בהשכרה ארוכת טווח סטנדרטית השוכר פעם בכמה חודשים פונה אליכם, בהשכרה קצרת טווח ההתעסקות עם הדירה היא משמעותית מאוד, הכסף שלכם מפסיק לעבוד בשבילכם ואתם מתחילים לעבוד בשביל הדירה.

רגולציה משתנה: תחום ההשכרה לטווח קצר נתון לשינויים תכופים ברגולציה שמשתנה כל הזמן, תקנות חדשות יכולות להגביל את פעילותכם, אפילו לאסור על סוגים מסוימים של השכרה, ו/או להעלות את עלות השימוש בנכס.

תנודות בשוק התיירות: בבת ים, כמו ביעדים תיירותיים רבים, הביקוש להשכרה לטווח קצר מושפע מתנודות בשוק התיירות, ניתן לראות בחודשי הקיץ החמים ביקוש שיא לנכסים של AIRBNB  והשכרה קצרת טווח, אבל בחורף הביקוש יורד באופן דרמטי ואיתו גם המחירים.

עלות תחזוקה גבוהה: השכרה לטווח קצר דורשת תחזוקה שוטפת ותיקונים תכופים יותר בהשוואה להשכרה לטווח ארוך. עלויות אלו יכולות להיות משמעותיות ולפגוע ברווחיות.

יתרונות:

ביקוש: למרות התחרות, הביקוש להשכרה לטווח קצר ממשיך לגדול. תיירים, אנשי עסקים ואנשים המעוניינים בחופשה קצרה מחפשים באופן קבוע אפשרויות לינה גמישות.

פוטנציאל לרווח גבוה: למרות העלויות הגבוהות, השכרה לטווח קצר יכולה להניב רווחים גבוהים יותר בהשוואה להשכרה לטווח ארוך, במיוחד בעונות השיא כשהשקיעות צובעות את העיר באדום בתקופת הקיץ.

גמישות: השכרה לטווח קצר מאפשרת לכם גמישות רבה יותר בניהול הנכס ובהתאמת התמחור לביקוש, למשכיר קיימת אפשרות להחליט אם להשכיר, אם לגור בדירה, וללא הסכם שכירות ארוך ומייגע להשכיר את הדירה, לאדם מסוים לזמן קצר ובמחיר שעולה פי כמה על השכירות אם הייתה לטווח ארוך.

* הכותב הוא בר תעיזי, שמאי מקרקעין מוסמך המתמחה בנדל"ן בבת ים והסביבה ושותף בחברת השמאות Value It 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה