איך מתגוננים מפני מתקפת המדוזות?



ביגוד המספק הגנה ממדוזות הוא מענה מצוין לעקצוצי הארס הבלתי פוסקים. מגוון בגדי ים וביגוד גלישה יכולים לתת מענה כפול גם להגנה מקרינת השמש וגם להגנה ממדוזות.

תמונת יח"צ

המדוזות שייכות לקבוצת היצורים העתיקים בעולם וכך הן גם נראות. גוף בעל שתי שכבות ביניהן שכבת ספוג העשויה ברובה ממים, שמשמשת בתור מערכת עיכול, וכן מערכת עצבים בסיסית. למעשה, כמעט כל המדוזה עשויה ממים ולכך מצטרפים קצת חלבונים, מינרלים ומלחים, אבל אין זה אומר שלא מדובר ביצור נחות. נהפוך הוא, המדוזה מותאמת היטב לסביבתה ולכן גם שרדה כל כך הרבה שנים, בעוד היא מצוידת במספר זרועות שעליהן גדלים עשרות אלפי תאי צריבה. בתוך התאים יש ארס הצורב ומשתק אויבים וטרף של המדוזה, כאשר הטרף נכנס אל הקנה או הפה שממנו יוצאות הזרועות המפחידות. יחד עם זאת, בהמשך חייה המדוזה עוברת לתזונה “עדינה יותר” שמתבססת בעיקר על קליטת בעלי חיים זעירים ופחות על דגיגים.

ועדיין, המדוזה בהחלט יכולה לגרום כאבים, אי נוחות ואפילו להוות לעיתים סכנה לבני אדם. בראש התאים הצורבים שלהן מצוי מעין “צלצל” המושלך תוך כמה אלפיות השנייה בעוצמה אדירה אל העור, באחד התהליכים המהירים והחזקים ביותר בטבע יחסית לגודלו. כידוע, הזרקת הארס גורמת לעקצוצים, לצריבה קשה ולעיתים לכוויות ממושכות ואף למצבים המצריכים פינוי לבית החולים. אבל לא פחות מעיק מכך הוא החשש המתמיד מפני עקיצה כששוהים במים, והצריבות הקלות שחשים מהארס שנמצא במים גם אם הצלחנו לחמוק ממפגש ישיר עם המדוזה.

פתרון אידיאלי – ביגוד המגן ממדוזות

בין אם אתם גולשים חובבים או מקצועיים, חותרי סאפ, צוללים, שוחים או פשוט אוהבים להיות בים, כדאי שתכירו את ביגוד ייעודי (למשל של חברת SunWay) המספק הגנה ממדוזות וגם בזכות הבד המיוחד שחוסם בצורה הגבוהה ביותר את קרני ה-UV ומגן מפני נזקי קרינת השמש (למעלה מ- 98% מקרני השמש המזיקות).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה