150 אלף ש"ח פיצוי על רשלנות בניתוח עיניים



אישה מבוגרת סבלה מלחץ תוך עיני ועברה טיפולים וניתוחי עיניים כושלים. בתביעת רשלנות רפואית שהגישה בבית משפט השלום נגד משרד הבריאות, הצדדים הגיעו להסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין לפיו תשלם המדינה לתובעת פיצוי.

עו"ד סאמי אבו ורדה (יח"צ)

אישה, עובדת עצמאית בשנות ה-60 לחייה, שסבלה מלחץ תוך עייני ועברה טיפולים וניתוחי עיניים, הגישה  באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, תביעה בבית משפט השלום נגד משרד הבריאות- מדינת ישראל.

על פי התביעה, האישה אושפזה במחלקת עיניים לאיזון לחץ תוך עיני גבוה אבל למרות הטיפול התרופתי הלחץ לא ירד.  לכן היא עברה כמה ניתוחים וטיפולים  כולל השתלת מסתם גלאוקומה.  בסופם העפעף העליון בעין  צנח ומצב הראייה שלה הדרדר מאוד.

לתביעה צורפה חוות דעת של פרופ' מומחה ברפואת עיניים שהגיע למסקנה כי הצוות הרפואי במחלקת העיניים התרשל בטיפול שהעניק לאשה.

חוות דעת מומחה בתביעה קובעת: בשלושה ניתוחים היתה "חריגה מהפרקטיקה התקינה והסבירה..."

בין השאר כתב המומחה כי היה "אירוע חריג הנובע מכשל וחריגה מהפרקטיקה התקינה והסבירה" לאחר הניתוח הראשון והוסיף "תמוה כיצד שוחררה החולה מאשפוז זה" כאשר היא היתה במצב "הזועק להתערבות כירורגית מיידית".

גם לגבי האשפוזים הנוספים כתב המומחה "כשלו רופאי מחלקת העיניים והמנתח חרגו באופן בוטה מהנכון, הנדרש והסביר ברפואת עיניים תקינה, אחראית, עדכנית וסבירה". המומחה קבע כי נכותה הרפואית של האישה בשל הפגיעה בראייתה באחת מעיניה היא 28% לצמיתות.

בסופו של הליך משפטי, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, שקיבלה תוקף של פסק דין, לפיו תשלם המדינה לתובעת פיצוי של 150,000 שקל לפנים משורת הדין ומבלי להודות באחריותה למעשה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה