תמה תקופת התמ"א בבת ים



מכתב ששלחו השבוע מנכ"ל מינהל התכנון וראש מטה התכנון הלאומי לעיריית בת ים מתריע כי התמ"א (תוכנית מתאר ארצית) בבת ים תפקע ב-29.8.24 משום שהעירייה טרם הגישה תוכנית חליפית, ולא ברור אם ומתי זה יקרה

אם לא תגיש העירייה עד ה-1.8 תוכנית אלטרנטיבית כאמור, לא תוארך התמ"א ולא תתאפשר יותר אחרי 29.8.24. גם ראש העיר צביקה בורט וגם מהנדסת עיריית בת ים היוצאת כידוע היו ממתנגדי התמ"א הבולטים, ברוט אף התבטא לא אחת בנושא נגד התכנית.

לאחרונה אף דנה וועדת הערר המחוזית תל אביב, בעניינו של בנין מגורים בבת ים, לאחר שבעלי הדירות בו התקשרו עם יזם לביצוע פרויקט תמ״א 38/1 (חיזוק ועיבוי בניין בודד), במסגרתו הוצע לחזק את הבניין, להוסיף ממ"דים (מרחבים מוגנים דירתיים) ומרפסות בכל הדירות, ולבנות שלוש וחצי קומות נוספות על הבניין הקיים.

הוועדה המקומית דחתה את הבקשה להיתר שהגיש היזם, משום הטענה כי קיימת יוזמה לביצוע פרויקט התחדשות מתחמית בבניינים הסמוכים לבניין זה (פינוי בינוי עתידי) וכי מימוש תמ"א 38 "יסכל את מגמות התכנון לעתיד".

נקבע, כי בנסיבות אלה יש להעדיף את ההתחדשות המתחמית על פני זכותם של בעלי הדירות במבנה הספציפי, החפצים בביצוע פרויקט התחדשות בניינית על אף מצבו הרעוע של הבניין ותחושת חוסר הבטחון של התושבים בעת המלחמה.

מתוך מרכז המדע והמחקר, אתר הכנסת

גישה זו דוחה בשנים ארוכות את הגשמת חלומם של תושבי בת ים רבים לקבלת ממ"ד (כמעט 90% מן התושבים בעיר חיים ללא ממ"ד ע"פ דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת) כיוון והליך "פינוי בינוי" של מתחמים שלמים הוא סבוך, מורכב וארוך הרבה יותר מהתחדשות בניינית כמו תמ"א 38.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה