תחבורה ציבורית בשבת גם בבת ים?



מיזם "נעים בסופ"ש" מציע מערך תחבורה חינמי שפועל בשבת שהצטרפו אליו כבר 15 רשויות. על שולחן מועצת העיר תעלה הצעה לצרף גם את בת ים למיזם.

קטי פיאסצקי (צילום: ינאי יחיאל)

"נעים בסופ"שׁ" הוא מערך היסעים, שיזמה מיטל להבי - סגנית ראש עיריית תל אביב והוא פועל במהלך סופי השבוע כמענה למאות אלפי תושבים ותושבות בשעות ובימים בהם התחבורה הציבורית הסדירה אינה פעילה, ו... בחינם!

רעננה, תל אביב, הרצליה, רעננה, גבעתיים, כפר סבא, מבשרת ציון, מודיעין-מכבים רעות, נס ציונה, קריית אונו, רמת השרון, אבו גוש, שוהם, הוד השרון ומועצה אזורית מטה יהודה, זו רשימת הערים שכבר הצטרפו ל"נעים בסופ"ש", מערכת היסעים חינמית המאפשר התניידות לתל אביב וממנה וחיבור בין רשויות נוספות בשבתות, כאשר התחבורה הציבורית אינה עובדת. בת ים תהיה הבאה בתור?

היקף השימוש המוערך: כ-150,000 נוסעות ונוסעים בכל חודש.

חברת מועצת העירייה והאחראית על תחום התחבורה בבת ים קטי פיאסצקי תציע בישיבת המועצה הקרובה בספטמבר לצרף את בת ים "לנעים בסופ"ש".

ההצעה של חברת המועצה פיאסצקי המתפרשת על פני 15 עמודים ומציגה תחקיר מעמיק ביותר של המיזם ושל נתוני ההתאמה לעיר בת ים פורטת את העלות שתידרש לצורך הפעלת התוכנת בעיר (כחמישה שקלים לתושב לשנה בסך הכל). היא גם מסבירה את הצורך החברתי (לפחות ממחצית התושבים בעיר יש רכב פרטי), הצורך הכלכלי (עידוד הכנסות לעירייה מפריחת עסקים מקומיים) ועצירת ההגירה השלילית של צעירים, תופעה שהולכת ומחמירה בשנים האחרונות.

גם הפחתת תאונות הדרכים שמתרבות בסופ"ש, שמירה על איכות הסביבה, והפחתת לחץ ומתח על הכביש.

החסם העיקרי הוא שבת ים נתפסת כעיר בעלת אופי מסורתי ויש החוששים כי הפעלת תחבורה ציבורית בבת ים תפר את הסטטוס קוו בעיר.

"מניתי בהצעה את כל הסיבות הנכונות והמוסריות כדי לגרום לחברי וחברות המועצה להצביע בעד ההצעה ולפעול למען כלל הציבור בעיר. הבאתי בפני חבריי טיעונים שאני לא יודעת איך אפשר להצביע נגדם- היבטים חברתיים, בטיחותיים, סביבתיים, כלכליים ובריאותיים. מול כל אלו עומד לו בודד רק הטיעון הפוליטי. זה לא מספיק.

הגיע הזמן שנבחרי ונבחרות הציבור ישימו בראש סדר העדיפויות שלהם את התושבות והתושבים, ושיפסיקו להעדיף את טובתם האישית והפוליטית.

אחרי שהצטרפו 15 רשויות למיזם הגיע הזמן שגם בת ים תצטרף. בשביל הזקנים והזקנות. בשביל המשפחות החד הוריות. בשביל החיילים.ות והסטודנטיות.ים.

אני כולי תקווה שחבריי וחברותיי יעשו בעקבותיה את הדבר הנכון, הצודק, האחראי והמוסרי! אני מתכוונת לעשות כל מה שביכולתי על מנת שיהיו בצד הנכון כשההצעה תעלה לסדר היום של המועצה", חברת המועצה קטי פיאסצקי.


לקריאת ההצעה המלאה לחצו כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה