שינוי דרסטי לנוסעי הרכבת בבת-ים

$(function(){setImageBanner('f4a4251b-e154-4686-8888-0a680ae89686','/dyncontent/2025/11/11/6933a954-81ae-463d-8b81-62f7fd9b920b.jfif',20364,'חדר כושר אייטם כתבה ',525,78,false,52594,'Image','');})

‎החל ממחר (שני, 29.9.2025) תושבי בת ים צפויים להתמודד עם פגיעה משמעותית בשירות הרכבות.

AI

ממחר (שני 29.9.2025) שינוי משמעותי בתדירות ובעומסים בתחנות בת ים וחולון.

זאת, כחלק ממהלך ארצי להרחבת פעילות הרכבות החשמליות בקווי הנגב המערבי, שבמהלכו "שכחה" רכבת ישראל לעדכן על הגזירה הקשה המוטלת על הנוסעים במרכז.

משרד התחבורה ורכבת ישראל הודיעו על הפעלת רכבות חשמליות בקווי הנגב המערבי החל מ־29 בספטמבר, עם הבטחות לשיפור השירות וקיצור זמני נסיעה. אך לצד הבשורה, מתברר כי השדרוג יגיע על חשבון תושבי חולון ובת ים, שייאלצו להתמודד עם קיצוץ חד בתדירות הקווים.

לפי התוכנית, מחוץ לשעות השיא תצא רק רכבת אחת בשעה מארבע תחנות הערים – צעד שצפוי לגרום לעומסי ענק ולפגוע בכ־300 אלף נוסעים בחודש.

מקס מורוגובסקי, יו”ר עמותת תחבורה בדרך שלנו, טוען כי מדובר ב”גזירה שפוגעת אנושות בתושבים”, וקורא להחזיר את הרכבות שבוטלו. לדבריו, “הרכבת היא הכלי היחיד שמספק אלטרנטיבה לפקקים בפריפריה החברתית של חולון ובת ים”.

שון סיאונוב, מנהל ארגון עיר להאיר, הוסיף: “צמצום התדירות יפגע באלפי נוסעים מדי יום וידחוף תושבים בחזרה לרכב הפרטי – מה שיחמיר את הגודש והזיהום”.

מרכבת ישראל נמסר כי “ביצענו התאמות שירותיות כדי להבטיח שתיים–שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, בדומה למצב כיום, ובהמשך תורחב התדירות גם בשעות השפל”.


$(function(){setImageBanner('e27df292-d38e-4359-b692-46cceefea5ad','/dyncontent/2025/11/11/6933a954-81ae-463d-8b81-62f7fd9b920b.jfif',20364,'חדר כושר אייטם כתבה ',525,78,false,52596,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה