רפורמת בגרויות חדשה במשרד החינוך



משרד החינוך מציג רפורמת בגרויות חדשה: תנ"ך, ספרות היסטוריה ואזרחות חוזרות לקדמת הבמה

צילום: אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

אמש (שלישי) הודיע משרד החינוך על רפורמה חדשה בכל הקשור לבגרויות תלמידי התיכון. הרפורמה החדשה תחליף הלכה למעשה את הרפורמה הדי חדשה של הממשלה הקודמת שהציגה אז. בשנת הלימודים בקרובה, עקב הקושי להסתגלות מהירה שוב לשינויים, החליט משרד החינוך לתת בחירה למנהלי בתי ספר השונים לבחור בשלב זה בין שני המתווים של מסלולי הבגרות בהיסטוריה, תנ"ך, אזרחות, מורשת וספרות.

התוכנית החדשה של משרד החינוך שמכונת "תוכנית הבגרויות הגמישה", כוללת בתוכה מרכיבי ציון שמחולקים לשלושה חלקים: חלק הציון הראשון יורכב מבחינה חיצונית במשקל של כ-35%, החלק השני יכלול שתי משימות הכוללות כפי שמכנים אותם "מיומנויות של המאה ה-21" שמשקלן של שתי מטלות אלו יהיה בגובה של כ-35 אחוז. החלק השלישי יכלול הערכה בית ספרית שמשקלה תהיה כ-30% מהציון הכולל.

כך מסר משרד החינוך: "לאור התובנות שעלו מכלל קבוצות העבודה נקבעו לתוכנית כמה עקרונות: יציבות, גמישות רחבה, שמירה על בסיס הידע הנדרש לתלמיד, פיתוח מיומנויות של המאה ה-21, בקרה, תיקוף ומהימנות".

שר החינוך יואב קיש הוסיף ואמר לגבי התוכנית החדשה: "היא תחזיר את מקצועות הספר למקומם הראוי. השילוב של בחינת בגרות חיצונית יחד עם מיומנויות עכשוויות היא הדרך הנכונה עבור תלמידי ישראל. משרד החינוך בהובלתי רואה חשיבות רבה בגמישות ניהולית המאפשרת בחירה והתאמה פרטנית בהתאם למאפייני בתי הספר והתלמידים. אני סבור כי לימודי מקצועות החברה והרוח משמשים כלי מלכד שבעזרתו ניתן להנחיל ערכים, תרבות ומסורת. אבני יסוד אלה הם הבסיס לקיומנו כעם ומרכיבים את תודעתנו הלאומית. אני מודה למנכ"ל המשרד אסף צלאל על עבודה מקיפה ויסודית".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה