עתירה נגד עיריית בת ים: הרשו לנו להמשיך בפעילות הבנייה



התאחדות הקבלנים, ביחד עם הקרן לעידוד הבנייה ועם החברות דניה סיבוס, עץ השקד ואלקטרה בנייה, הגישו היום (ב') עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי (בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים) נגד עיריית רמת גן, עיריית גבעתיים ועיריית בת ים וכן נגד משרדי השיכון והפנים, בדרישה לפתוח את אתרי הבנייה בערים הללו.

אילוסטרציה, פרטי

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אלדד כורש, שותף במשרד עורכי הדין פישר (FBC), דורשות העותרות לבטל את החלטת העיריות הללו לסגור את האתרים בעקבות המלחמה.

"אי-קבלת העתירה תגרום לנזק בלתי הפיך ויומומי לקבלנים", נאמר בעתירה, "כמו גם מעלה חשש כבד לקריסת אלפי חברות שמעסיקות עשרות אלפי ישראלים, נזק למאות אלפי לקוחות שעלולים להפסיד את כספם, וכתוצאה מכך לפגיעה היקפית במשק, בשל סיכון המערכת הפיננסית (שהעמידה אשראי בהיקף של טריליון שקל לענף הבנייה והתשתיות) ופגיעה ביציבות הבנקים וגורמים חוץ-בנקאיים. הפגיעה עלולה להיות גם במישור הביטחוני, שכן ענף הבנייה הוא אשר אמון על הקמת מרחבים מוגנים".

הטענה המרכזית של העותרות היא ש"הסמכות ליתן הוראות לעניין מצב מיוחד בעורף, ובכלל זה לאסור או להגביל פעילויות, נתונה אך ורק לגורמים הבאים - הרמטכ"ל, סגנו, ראש אגף המטה הכלל בצה"ל, ראש הג"א או קצין בצבא הגנה לישראל שדרגתו אלוף המשמש בתפקיד אלוף פיקוד. רשויות מקומיות ו/או ראשיהן אינם נכללים בסעיף הנ"ל, ואין כל מקור חוקי המקנה להם סמכות להורות על סגירת אתרי בנייה בעת מצב מיוחד בעורף, באופן שסותר את הנחיות פיקוד העורף".

ראש העירייה צביקה ברוט טוען מנגד: ״בת-ים בתקופתנו הפכה לעיר המובילה בארץ בפרויקטים של התחדשות עירונית, וכך ימשיך להיות. נקודה. אבל בשום אופן לא במחיר של הצפת העיר בפועלים מהשטחים. לא יקרה במשמרת שלי. אנחנו נמשיך לבנות, ולפתח, ולאשר במהירות פינוי בינוי, ותמ״א, אבל תוך שמירה על האינטרס של התושבים - ולא על בעלי האינטרסים.״


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה