עיריית בת ים התרשלה וכעת נתבעת על 30 מיליון ש"ח



רשלנות קיצונית של מחלקת ההנדסה בעיריית בת ים לפני כמה שנים גרמה לעירייה להפר הסכם חתום לבניית מעונות סטודנטים בעיר. היא גם הפרה את הסכם הפשרה וכעת אין אופק לבניית מעונות ועוד מיליוני שלים נזרקים לפח בשל טעות אחת גדולה מדי.

תמונת הדמיה של מעונות הסטודנטים (יח"צ)

לאחרונה הגישה תביעה לפיה יש הסכם פיתוח מקרקעין למעונות דיור לסטודנטים להשכרה לטווח ארוך ש'אזורים' נבחרה במכרז לבנות. במשך 6 שנים פעלה לביצוע המיזם כאשר לאחר שהתקבלו שני היתרי הבנייה, הודיעה העירייה לפתע כי מתחת לקרקע המיועדת, עובר קו ניקוז עירוני ראשי, ולא ניתן לבנות עליו בלא להעתיקו ממקומו.

איך מתקבל על הדעת שמי שתיכנן את המיזם, קיים מכרז מפורט ומסר את המיזם לחברה הנבחרת לא ידע על קיומו של קו ניקוז עיקרי בעיר?

לאחר דין ודברים במהלך 2023, הושגה פשרה בין העירייה לאזורים שוויתרה על פיצוי בגין הנזקים הכבדים שנגרמו לה, ועל החזר הוצאותיה בגין הפרויקט, והסתפקה בהחזר של 27 מיליון שקל - דמי חכירת המקרקעין, דמי הקמה לתאגיד המים מי בת ים והיטל השבחה.

עיריית בת ים שילמה מתוך המסוכם רק 21 מיליון ₪ עד סוף 2023 ואת היתרה (6 מיליון ₪) היא מסרבת לשלם על אף ההסכם בטענה כי "אין מקור תקציבי".

בשל הפרת סיכום הפשרה, 'אזורים' חזרה לקבוע כי הסכם הפיתוח עומד בתוקפו כלומר העירייה צריכה להעתיק את צינור הביובי למקום אחר, לפצות בגין אובדן רווח יזמי בשיעור 12.5% ולהשיב את ההוצאות של החברה על המיזם.

בשנת 2019 אף התבטא בנושא ראש העיר, צביקה ברוט "זוהי בשורה משמעותית שאנו מביאים לעיר. הקמת מעונות הסטודנטים הוא אינטרס עירוני-ציבורי. דיור בר השגה יאפשר לסטודנטים להתרכז בלימודים ולהשקיע את זמנם בהצטיינות. הם יביאו רוח צעירה, רעננה ותוססת ויחזקו את המסחר בעיר. אנו נבטיח כי שילובם בעשייה הקהילתית ילך ויעמיק. אני מאמין כי בהמשך הדרך הם ימצאו בבת-ים מקום להשתקע בו, ובכך יהוו עוגן חשוב לפיתוחה ולשגשוגה של העיר גם בעתיד. העירייה בראשותי תמשיך לפעול על מנת למצוא פתרונות דיור למשפחות הצעירות ולצעירים בכלל".

התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין אילן סופר, יונתן דורי ושראל דויטש.
עיריית בת ים לא הגיבה עד רגע זה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה