סחר בנשים והדחה לזנות: כתב אישום חמור נגד תושבי בת ים



לפי כתבי האישום שהוגשו בתחילת השבוע, הנאשמים פנו לנשים ממדינות שונות במסגרת רשת סחר בנשים שהפעילו, הציגו להן מצג שווא לגבי עבודה המלווה בשכר רב והדיחו אותן לזנות ושימוש בסמים.

מערכת האתר

הנאשמים בפרשה הם: תושב ראשון לציון אייל ברוך ותושב בת ים בוריס ברקן, המואשמים בעבירות של סחר בנשים וזנות וכן בעבירות כלכליות ומאיר ויחר מבת ים, המואשם עבירות כלכליות ובעבירת ניסיון סחר בנשים.

לפי כתב האישום, ברוך וברקן שעמדו בראש הרשת פעלו להבאת הנשים לישראל תוך שהם מציגים להן מצג שווא של מגורים בתל אביב, לקוחות "אקסקלוסיביים" ורווחים בסכומים של בין 27 ל-35 אלף שקלים בחודש. בפועל  השניים חייבו את הנשים להתגורר בבת ים בדירות ששכרו עבורן, ואף גבו מהנשים דמי שכירות מופקעים בשיעור הגבוה בכ-30% מהתשלום שהועבר לבעלי הדירות. השניים שיתפו פעולה עם גורמים נוספים שתפקידם היה לאתר את הנשים במדינות השונות לצורך העסקתן במתן שירותי מין והרוויחו במסגרת הרשת כ720 אלף שקלים לפחות.

השניים תדרכו את הנשים שאיתרו כיצד לעבור את ביקורת הגבולות מבלי לעורר חשד והציגו להן מצג שווא לגבי עבודתן. בכתב האישום מסופר על מקרה בו אישה נתבקשה לתת "עיסוי" ללקוח. כשסירבה לקיים איתו יחסי מין, צעק עליה ברקן כי עליה "לספק את הלקוח" וכי היא צריכה "לעבוד כדי להחזיר את ההוצאות" של הרשת בגינה.

בנוסף, בכתב האישום מתואר איך ברקן הפעיל לחץ על הנשים להשתמש בסמים עם הלקוחות כדי להאריך את שהותם. במקרה המתואר בכתב האישום סירבו ברוך וברקן לפנות לטיפול רפואי אישה שחשה ברע לאחר שהשתמשה בסמים עם לקוח.

בפרקליטות מחוז דרום ביקשו מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לו הוגש כתב האישום, להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים נגדם בנימוק ש"היקף הפעילות, נסיבות הבאתן של הנשים ארצה, הפעלתן על פני תקופה ארוכה במתן שירותי מין, התכנון, התחכום, השיטתיות וההסתרה", מלמדים על מסוכנותם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה