נהג המונית שנסע הישר אל התופת: איתן לוי, תושב בת ים, נחטף לעזה

$(function(){setImageBanner('62b5a0b1-623f-4e69-a4d7-1353c0ff05b7','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,52594,'Image','');})

איתן לוי, תושב בת ים, נחטף לעזה כאשר הסיע צעירה במונית שלו לכיוון עוטף עזה בבוקר הנורא של ה7 באוקטובר. אחותו, שהייתה עמו על קו הטלפון ברגעי החטיפה מספרת: "הוא אמר שהוא מפחד מאוד. פתאום הוא לחש לי 'אוי ואבוי' ולאחר מכן שמעתי את המחבלים". סרטון שהופץ בטלגרם מציג לכאורה את איתן ירוי למוות ואת מחבלי חמאס מתעללים בגופתו: "משהו בלב שלי אומר לי שהוא חי".

איתן לוי

איתן לוי, תושב בת ים בן 53, הוא נהג מונית שעובד בעיקר בשעות הלילה. בליל ה7 באוקטובר איתן אסף נוסעת שביקשה להגיע לאזור עוטף עזה. כאשר הוא והנוסעת שאסף הגיעו לאזור הם נקלעו למטח רקטות מרצועת עזה שהחל באותו הזמן. למשמע האזעקות, איתן התקשר לאחותו סיגי ועדכן אותה כי הוא נמצא בעוטף עזה: "הוא אמר שיש המון אזעקות ושהוא מפחד מאוד".

"פתאום הוא לחש 'אוי ואבוי' ואז שמעתי את המחבלים קוראים: 'אללה וואכבר'", משחזרת סיגי את רגעי האימה. "הייתי איתו על הקו במשך שעתיים וחצי. שמעתי את המחבלים מדברים איתו בערבית ונוסעים לו ברכב". מרגע שנותקה השיחה, החלו שבועיים של חוסר וודאות שבהם סיגי ושאר קרוביו של איתן לא ידעו מה מצבו. "שבועיים לאחר מכן, הגיעו אלינו הביתה קציני צה"ל ועדכנו אותנו שמכשיר הטלפון של איתן אוכן בעזה והוא נחטף".

איתן לוי

בנוסף לדאגה העצומה לשלומו, קרוביו של איתן נאלצו להתמודד עם סרטון שהפיצו חמאס בטלגרם בו נראים המחבלים מתעללים באיתן המדמם לאחר שירו בו: "זיהינו את הצמיד של איתן בסרטון המזעזע. צה"ל עדכנו אותנו כי ככל הנראה מדובר בו ובסרטון נראה שהוא נורה למוות", סיגי מספרת, "למרות הסרטון, משהו בלב שלי אומר לי שאיתן עדיין חי".

סיגי מתארת את איתן כאדם רגיש בעל לב רחב ונדיב: "יש לו את הלב הכי גדול בעולם. הוא עובד במונית בלילות בלילות ואוסף בעיקר בני נוער. הוא ידוע בבת ים כמי ששומר על הנוער בלילות ואף נמצא בקשר עם הוריהם ומעדכן אותם שהם הגיעו בשלום הביתה".

סיגי הביעה את אכזבתה מעיריית בת ים שלטענתה לא יצרה עמה קשר ולא העלתה את המודעות לחטיפתו של אחיה: "יש לנו קצין שמלווה אותי אך מעיריית בת ים כלל לא יצרו איתי קשר ולא פרסמו את שמו של איתן ברשתות החברתיות. זה מאכזב אותי".

"הוא האח היחיד שלי והוא חסר לי בכל יום", סיגי משתפת בכאב, "אני מתפללת שיחזירו אותו ואת כל החטופים הביתה במהרה ובשלום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה