נבחרת הבנות מבת ים הקימו אתר מרגש במיוחד - וזכו במקום הראשון בתחרות ארצית



באירוע הגמר של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת הייטק הישראלית wix. זכתה במקום הראשון נבחרת בית הספר "בית וגן" בבת ים בתחרות האזורית. התחרות התקיימה השנה בסימן "נשים פורצות דרך" והאתר שהקימו הבנות התבסס על סיפורה של איריס חיים, אימו של החטוף יותם חיים ז״ל.

צילום: אסי אפרתי

הנבחרת מונה ארבע תלמידות כיתה ח' מבית הספר: אוריה לביא, שירה קורקוס, רותם צ'רכי, אוריה מוריסי ובליווי הרכזת רחלי דוידוב והמנטורית נינו מגרלי.

בנות הנבחרת סיפרו על בחירתן באיריס חיים: ''בחרנו באיריס חיים משום שהיא אישה חזקה ומשמעותית בעלת תכונות מדהימות, שנותנת כוח לכל אחד. גם כאשר שכלה את בנה היא אמרה דברי חיזוק לעם ולא ניסתה לפלג. אנו רואות בה כאישה פורצת דרך ומעוררת השראה, במיוחד בתקופה הלא פשוטה הזו ובמצב הנוכחי שאנו נמצאים בו כעת''.

ראש העירייה, צביקה ברוט: "נבחרת הבנות הביאו גאווה לכולנו, בזמנים מורכבים אלו ובהחלט ניפצתן כל תקרת זכוכית אפשרית. אני מאחל לכן הצלחה רבה בהמשך דרככן. תודה למנהל החינוך ולכל העוסקים במלאכה".
איריס חיים ובנה יותם ז״ל
תכנית "סודקות" פועלת בלמעלה מארבעים בתי ספר ברחבי הארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. בתכנית השתתפו 45 מתנדבות, כ-1,000 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מ - 37 בתי ספר ברחבי הארץ. בבת-ים פועלת התוכנית בקרב שישה בתי ספר, בקרב מעל 650 מבנות העיר, כחלק משיתוף פעולה פורה בין ארגון "כל ישראל חברים" ועיריית בת ים.

הפעילות במודל יישובי מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה. במהלך מקיף של חמש שנים, החל מכיתה ח', נחשפות התלמידות לעולם האקדמי וחברות היי-טק, פוגשות מנטוריות ומודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר והעצמה ומקבלות תמיכה לחיזוק המצוינות הלימודית, בדגש על מתמטיקה. הנערות משתתפות במגוון מיזמים ארציים ועירוניים, כמו אירועי מצוינות, פרויקטים ליום האישה, חידון מתמטיקה ארצי וביקורים בחברות הייטק.

את תהליך הקמת האתרים מלוות נשים מצליחות מתחומי המחשבים והטכנולוגיה. האתרים הטובים ביותר בכל בית ספר משתתפים בתחרות הארצית, וזוכים לליווי במטה חברת WIX, המלווה את המיזם בשנים האחרונות. האתרים שהופקו בתכנית משקפים ספקטרום רחב של נשים פורצות דרך במגוון תחומים, וביניהן מדעניות, נשות טכנולוגיה, מנהיגות נשות צבא, פעילות חברתיות ועוד. השנה, בשל המלחמה, ניתנה למשתתפות האפשרות לבחור לבנות אתר גם על גיבורות 'חרבות ברזל'.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה