מסוכן להזדקן בבת ים



לפי נתונים קשים של עמותת "אור ירוק" מספר גדול של אזרחים ותיקים נהרגים בבת ים

freepik

מסתבר שמפחיד להיות זקן בבת ים. לפי נתונים של עמותת "אור ירוק" 43 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נהרגו בתאונות דרכים כאלו ואחרות בשנת 2022, עלייה של הרוג אחד יותר לעומת השנה שלפניה. נתון נוסף מראה כי 35 מבין האזרחים הוותקים שנהרגו כשהלכו ברגלם נהרגו בתוך התחום העירוני. 

לפי הנתונים, בבת ים בעשור האחרון, נפגעו בתאונות דרכים לא פחות מכ- 355 אזרחים מבוגרים, בהליכה ברגל, כשמתוכם כ-9 נהרגו. בשנה האחרונה (2022) נפגעו בבת ים 32 אזרחים וותיקים כשהלכו ברגל, ומתוכם בנתון מטריד כ-9 נפצעו במצב קשה. בת ים למעשה בנתון לא מחמיא מדורגת חמישית במספר הנפגעים מבין הערים הגדולות בארץ. 

כך אמר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל משליכה את אזרחים הוותיקים לעת זקנה. רובם הגדול של הולכי הרגל הוותיקים נפגעים בערים ובישובים. אנשים שבנו את המדינה והשתתפו במלחמות אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש. האחריות שלנו היא לשמור על ההורים שלנו, על חיי הסבא והסבתא שלנו. זירת ההיפגעות של הוותיקים מאוד ברורה  – רובם נפגעים בעיר כהולכי רגל ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים חייבים להתקין פסי לפני מעברי חציה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. ככל שנצליח להאט ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של האנשים היקרים לנו ולהציל חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה