מחצית מהולכי הרגל ההרוגים - אזרחים ותיקים: אלו הנתונים בבת ים

$(function(){setImageBanner('34f65511-e58f-4fb4-9a4b-b16151bb590f','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,52594,'Image','');})

על פי עמותת אור ירוק, 22 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, כאשר 12 מהם הם אזרחים וותיקים מעל גיל 65 – 55% מכלל הולכי הרגל ההרוגים – אחד מכל שנים. למעלה מ300 אזרחים ותיקים הרוגים בבת ים.

מערכת האתר

גם בשנת 2023 הייתה מגמה דומה: במהלך השנה נהרגו 76 הולכי רגל בתאונות דרכים, 37 מהם היו אזרחים וותיקים (65+) -49%, אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים.

בבת ים נפגעו 344 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 12 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 19 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם ארבעה נהרגו.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני הלמ"ס ומהם עולה כי 31 מבין 37 האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בשנת 2023 , נהרגו בתחום העירוני (84% מכלל ההרוגים).

לפי העמותה, אזרחים וותיקים הם אוכלוסייה פגיעה בעיקר כאשר הם הולכים ברגל. מחקרים מוכיחים כי היכולת של אדם מבוגר להתאושש מפגיעה בתאונת דרכים היא נמוכה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות.

עמותת ״אור ירוק״:  ״על פי דו"ח שהופק בעמותת אור ירוק המבקש לצמצם את היפגעותם של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים  שיש בהם ריכוז גבוה של מוסדות המאכלסים אזרחים ותיקים. באמצעים פשוטים וזולים כמו הנמכת המדרכה לפני מעברי חצייה, הנחת פסי האטה, שימוש בתמרור גדול ובולט והתאמת תזמוני הרמזורים להולכי רגל במעברי החצייה כך שיתאימו לחצייה איטית יותר ניתן לצמצם את הסכנה של אזרחים ותיקים להיפגע כאשר הם הולכים ברגל.״


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה