מדוע עיריית בת ים נותנת יד להעסקת שב"חים?



בשבוע שעבר, נעצרו חמישה שב"חים לאחר שהטרידו נערות בעודם משפצים גן עירייה. למרות המקרה החמור שאירע, נאמר ל״בת ים נט״ כי העירייה המשיכה להעסיק את אותו הקבלן בעודו מעסיק שב"חים נוספים.

צילום: מאיר בכר

הפעיל החברתי המוכר מבת ים, מאיר בכר, סיפר ל"בת ים נט": "בשבוע שעבר בשעות הלילה עברו 2 נערות לייד גן עירייה שעובר שיפוץ כרגע ברחוב אורט ישראל. העובדים החלו לקרוא לעברן הערות מטרידות ואחת הנערות התקשרה לאביה שיזמין משטרה".

כאשר הגיעה המשטרה למקום, מספר בכר, התברר כי העובדים הם שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) והם נעצרו.

"הבנות ניצלו בזכות משטרת ישראל ובזכות העירנות שגילה אביה של אחת מהן", בכר אומר, "נורא לחשוב מה היה קורה במידה ולא הייתה מוזעקת משטרה למקום".

מאיר בכר. צילום: קובי קואנקס

אך הסיפור לא נגמר כאן ואף נעשה מרתיח יותר כשמתברר, לפי בכר, שהקבלן של שיפוץ גן העירייה - לא הוחלף. "ביום שלאחר מכן הגעתי למקום", מספר בכר, "וכששוחחתי עם העובדים הם סיפרו כי גם הם שב"חים ומועסקים על ידי אותו הקבלן".

בכר מאשים במחדל לטענתו את ראש העיר צביקה ברוט ואת ממלא מקומו, מחזיק תיק החינוך והתרבות אלי יריב ומפנה אליהם שאלה קשה ונוקבת: "מדוע לא בדקתם כי לא מועסקים שב"חים בשיפוץ של גן עירייה ומדוע המשכתם להעסיק את הקבלן לאחר המקרה החמור שאירע?"

לאחרונה נסגרו 2 עסקים בבת ים בצו משטרה לאחר שהעסיקו שב"חים: החוף הוורוד ופטריקס ביץ' בת ים. נותר רק לשאול, מדוע העירייה פועלת באותה הדרך ולא כחוק?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה