מדד חופש הדת בערים: בת ים עם ציון נמוך מאוד



לפי מדד החופש העירוני של עמותת "ישראל חופשית", בת ים נמצאת במקום ה19 (מתוך 31 ערים) בטבלה - מהנמוכות בגוש דן. בדו"ח צוין כי העירייה לא תמכה באירועי גאווה בעיר, לא פועלת תחבורה ציבורית בשבת והחנויות לא עובדות בשבת.

צילום: EPA

מדד החופש העירוני של עמותת "ישראל חופשית" בודק את חופש הדת בערי ישראל בנושאים כמו: תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, חינוך ועוד. כאמור לבת ים יש עוד הרבה לאן לשאוף וכרגע היא נמצאת במקום נמוך מאוד בטבלה.

בת ים אומנם טיפסה בשלושה מקומות בטבלה ביחס לשנה שעברה (2022) אך עדיין הציון הוא נמוך מאוד ועומד על 35% בלבד. בעמותת "ישראל חופשית" ציינו כי לא חל בפעולותיה של בת ים שום שינוי בשנה החולפת וכי הציון עלה בשל פתיחתו של בית עלמין ירקון ובו יכולים תושבי העיר להיקבר בקבורה אזרחית.

אלו הנתונים המלאים:

מסחר בשבת - על פי החוק אסור חנויות. מותר תרבות ומסעדות. בפועל יש מסעדות ומכולות רק לאורך חוף הים ובאזור תעשיה.                                                                                       ציון: 9 מתוך 15.

קבורה אזרחית - יש קבורה אזרחית לתושבי העיר בבית העלמין ירקון.
ציון: 7 מתוך 7.
תקציבי דת - סך תקציבי הדת העירוניים הינם 9,395,000 ש"ח, כאשר 6,695,000 ש"ח הם למועצה הדתית ו-2,700,000 ש"ח הם לתרבות תורנית. שיעור תקציבי הדת ביחס לתקציב העיר הכללי הוא 0.87% וההוצאה על שירותי דת פר תושב יהודי בשנה היא 96 ש"ח.
ציון: 5 מתוך 13.
חינוך - אין כניסה של עמותות חיצוניות לבתי הספר ולכן לא נדרש נוהל.
ציון: 5 מתוך 13.
קהילת הלהטב - העירייה לא תמכה באירועי גאווה בעיר. יש עו"ס לקהילה. בעיר יש קבוצת איגי.
ציון: 4 מתוך 10.
תחבורה ציבורית בשבת - יש מוניות שירות לתל אביב ולחולון. קו "נעים בסופ"ש" חולף בגבולה הצפוני של העיר, אך העירייה לא משתתפת.
ציון: 3 מתוך 17.
מערכת האתר
פלורליזם דתי - העירייה לא מקצה משאבים לקהילות לא אורתודוקסיות, לא מקיימת אירועים בשיתוף קהילות לא אורתודוקסיות, אך מקיימת אירועים לכבוד הנובי גוד.
ציון: 3 מתוך 9.
המועצות הדתיות - מועצת העיר העבירה את רשימת נציגיה למועצה הדתית לאישור המשרד לשירותי דת. בהמלצה מופיעות 3 נשים מתוך 9 חברי המועצה.
ציון: 2 מתוך 6.
בריכות בהפרדה - אין בריכה עירונית, לכן הציון שניתן הינו ממוצע סטטיסטי, אשר הביא בחשבון את נתוניהן ביתר התחומים.
ציון: 1 מתוך 4.
נוהל אירועים בהפרדה - לטענת העירייה לאירועים ל"ציבור הרחב" אין הפרדה. יש הפרדה באירועים לקהל חרדי.
ציון: 0 מתוך 6.
נישואים אזרחיים - אין אפשרות לרישום זוגות עירוני.
ציון: 0 מתוך 10.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה