למרות שצוינה כמי שתרוויח מ"קרן הארנונה": עיריית בת ים מצטרפת לשביתה



היום (ראשון) הודיעה עיריית בת ים כי תצטרף לשביתת הרשויות המקומיות במחאה על "חוק הארנונה" אך מערכת החינוך תפעל כסדרה בשונה מערים אחרות. ההודעה על השביתה מגיעה לאחר שבאוצר צוין שמה של בת ים כאחת מן הרשויות שתרוויח מ"חוק הארנונה" אשר יעביר כסף מהעיריות הגדולות לרשויות החלשות, בעיקר חרדיות וערביות.

עיריית בת ים

במתווה שמקדם משרד האוצר, ייגבו כספים מהרשויות הגדולות לטובת בנייה למגורים בפריפריה. לטענת משרד האוצר, מטרת המתווה היא צמצום פערים בהכנסות הארנונה בין הרשויות המקומיות.

כאמור, החוק מעורר התנגדות גדולה בקרב הרשויות המקומיות. יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר היום בדיון סוער בוועדת הכספים של הכנסת: "החוק הזה שאנחנו פה בגללו כמעט כל יום, נלחמים בשוחות, והחוק הזה אמרנו מלתכחילה יצאנו לשבות עליו, אמרנו שהחוק לא מקובל על השלטון המקומי, אנחנו מתנגדים לו, התנגדנו מראשית, ואנחנו מתנגדים גם עכשיו, הלוואי ויחלוף מן העולם".

בהמשך הוסיף ביבס ותקף את חברי הקואליציה התומכים בחוק: "אני מסתכל על חברי הכנסת של הקואליציה, מי ששלח אתכם זה הציבור ששלכם אתכם, ולומר מה שאתם חושבים באופן אמיתי. אתם גרים באשדוד, פת, נתניה, ר"ג, והתפקיד שלכם לעצור ולומר חוק כזה דורסני לא מגיע בחוק הסדרים, אם הוא מגיע בחוק הסדרים, הוא רוצה לעשות משהו אחר. אמרתנו היא ברורה לחלוטין: מתנגדים לחוק הזה, וזה ההזדמנות שלכם תושבי הקואליציה, כי בסוף אתם גרים בערים האלה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לדבריו של ביבס: "חבל חיים שאין לך אומץ לגלות מנהיגות ולהודות שביום חמישי בלילה הגענו איתך להסכמות על החוק ועל הנוסחאות שלו. אתה יודע את האמת: שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בניה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בניה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור. כל השנים הלובי של הרשויות החזקות ניצח ורמס את הרשויות החלשות בפריפריה. אתה יודע הכל, ולכן הגעת איתנו להסכם ביום חמישי, אבל אתה נכנע לחברים שלך ברשויות החזקות ולכן אין לך אומץ להתייצב מאחורי ההסכמות שחתמת עליהן. אני לא מתכוון להיכנע".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה