למה בת ים לא שקופה לתושבים שלה?



נתון מדאיג עולה היום - העיר בת ים כלל לא נכללת בין הערים המוגדרות כנגישות ופתוחות לציבור הרחב - תושבי בת ים לא נהנים מהיכולת לעקוב באופן ראוי אחרי פעילות העירייה - וחבל שכך .
יו"ר שבי"ל: "שיתוף התושבים באתרים מעניק להם אפשרות לעמוד על מיצוי זכויותיהם ולבקר את התנהלות הרשות".
נראה שבעיריית בת ים שמקפידה לשתף את התושבים באמצעות יחסי ציבור, לא מתאמצים מספיק לשתף את על מה שקורה ואת ההחלטות, אלא רק מה שהעירייה רוצה שיתפרסם

צביקה ברוט ראש העיר בת ים

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל,שבי"ל,  מפרסמת היום את מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022 בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי . העמותה מקיימת את המדד מזה 14 שנים.

בין הקריטריונים הנמדדים: תקציב, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, סביבה, חירום וכיוצ"ב. ביסוד הקריטריונים הוראות הדין המחייבות פרסום לציבור ואף למעלה מהן. ושונה מקודמיו גם בהערכת הקריטריונים והציון הסופי עבורם. כל אלה ניכרים בציון ובדירוג של כלל הרשויות.

מי הן כן הערים השקופות והראויות לציון?

הערים הפתוחות ביותר לתושבים שלהם הן: אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, ראשון לציון, רעננה. אור יהודה, הוד השרון, מודיעין, רמלה ותל אביב. אפילו הערים הערביות טמרה ויפיע השיגו את הציון הגבוה 91.

וכולן ממוקמות לפני בת ים וזה נתון מדאיג.

יו"ר שבי"ל השופטת (בדימוס) נילי ארד, מסבירה את החשיבות של השקיפות:

"התכלית היא הגברת השקיפות ברשות המקומית, באמצעות פריסת המידע לציבור באתר האינטרנט של הרשות. שיתוף התושבים בדרך זו מעניק להם אפשרות לעמוד על מיצוי זכויותיהם, ובמידת הנדרש, לקיים ביקורת על התנהלות הרשות".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי יורם הכהן: "אתר האינטרנט של הרשות הוא כיום הכלי המרכזי לממשק של התושבים מולה, ולכן חשוב שהמידע ואופן הצגתו יהיה מקיף, מדויק ובהיר ככל האפשר. הפרמטרים שנבדקו בדו"ח השקיפות חשובים ושימושיים ביותר לתושבים, כגון מידע על הליכי רישוי ותכנון, פרוטוקולים של החלטות משמעותיות בישיבות הרשות ועוד". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה