טיפול בחתולי רחוב? לא בבת ים



תושב בת ים, ביקש סיוע מהעירייה לסירוס ועיקור חתול רחוב שנמצא בסמוך לביתו. בתגובה, העירייה זלזלה בבקשתו ואף הגיבו אליה בכעס. מדוע עיריית בת ים נוהגת ביחס מקומם וחריג מרוב הערים בישראל כלפי חתולי הרחוב?

מערכת האתר

בשיחה עם "בת ים נט" מספרת עינת, לוכדת חתולים מטעם עיריית חולון על המקרה המקומם שאירע לידידה: "כאשר מדווח על חתול רחוב שדרוש עבורו עיקור וסירוס, העירייה שולחת לוכד והוא מעביר אותו לוטרינר כאשר מימון הטיפול הוא בידי העירייה. כך נהוג ומקובל ברוב העיריות בישראל".

לאחר שידידה, תושב בת ים, פנה אליה לסיוע בקבלת עיקור וסירוס עבור חתול הרחוב הנמצא סמוך לביתו, היא שוחחה עבורו עם עיריית בת ים שאמרה שיישלח לוכד לאסוף את החתול בעוד כמה שעות - אלא שלא כך קרה.

עינת מספרת: "לאחר כמה שעות התקשרתי לברר האם החתול נאסף והעירייה טענה כי הם שלחו לוכד אך החתול לא נמצא - מה שהתברר כשקר לאחר ששוחחתי עם חברי. הוא טען שהעירייה כלל לא הגיעה וביקשו ממנו להתקשר מחר לתאם".

הוא אכן התקשר ביום למחרת, אלא שבשיחה עם לוכד חתולים מטעם עיריית בת ים, הוא זכה ליחס מזלזל: "הלוכד פשוט צעק עליו בטלפון ואמר שאין לו לוכדים לשלוח ושיש מלא חתולים בעיר והם לא יכולים לטפל בכולם, אם הוא רוצה שיטפל בו על חשבונו" ,עינת מספרת, "הוא שאל אותו לאיזה וטרינר הוא יכול לקחת את החתול אם הם לא יוכלו להגיע ובתגובה הלוכד אמר לו בזלזול שהוא לא יודע ושיחפש לבד".

לאחר שהבין שלא יקבל את היחס שציפה מעיריית בת ים, חברה של עינת לקח את חתול הרחוב לוטרינר על חשבונו בעלות טיפול של כ1000 ש"ח. אצל הוטרינר התברר שהכליות של החתול במצב גרוע והוא נאלץ להרדימו.

"בחולון, ישנו תקציב מיוחד שעובר לעמותת תנו לחיות לחיות שדואגת לשלוח לוכדים לחתולי הרחוב להעברה לוטרינרים", עינת מספרת, "בעיריית בת ים לא מתקצבים את זה וכך החתולים מתרבים בעיר .הופכים חולים ועלולים לסכן גם את התושבים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה