חוף תאיו בסכנת זיהום, אבל פועל כרגיל



הרוחצים בחוף תאיו בבת ים בשבועיים האחרונים פנו אלינו מודאגים אל מול חוף מוצף במים מזוהמים. בבדיקה שערכה מערכת "בת ים נט" - מדובר במי גשמים שסחפו את כל הזוהמה העירונית מכל כבישי העיר ויצאו אל חוף הים ואל מי הים.

רוחצי חוף תאיו פנו למערכת "בת ים נט" עם תלונות חוזרות ונשנות בשבועות האחרונים על קטע מזוהם בחוף עם ריח של שפכים אשר מתנקז גם אל תוך מי הים. עם זאת לאחר בדיקתנו, לא יצאה אזהרה רשמית של העירייה והחוף פועל כרגיל.

בפועל כל מי הנגר והגשמים ברחובות מתנקזים לשניים עד שלושה קולטנים בלבד ולכן כשהם עולים על גדותיהם - הם יוצאים אל הים אחרי שגררו איתם לכלוך, אשפה, חיידקים ומזיקים - מה שגורם לזיהום המתואר. כל מה שאתם רואים בתמונות מהשבועיים האחרונים הם כתוצאה מהגשם האחרון בלבד.  

צילום: מערכת בת ים נט

אלו הן הצפות שהמערכות העירוניות לא מסוגלות לקלוט (על אף ההכרזות החגיגיות של העירייה ושל העומד בראשה על מובל מרכזי בעיר.

מה המשמעות? שאתם הרוחצים לא יודעים כלל שאתם שוחים במים מזוהמים בחוף רחצה מוכרז.

אגף החופים בעירייה אמור לנתב את המים לשפדן, למנוע רחצה מחשש לזיהום (זיהום שכזה עלול למשוך חולדות ושאר מזיקים).
-------------------------------------
"כמדי בוקר ירדתי לחוף תאיו כדי להתעמל ולפעמים גם נכנסת למים מוקדם בבוקר. בבוקר החג עשיתי שם הליכה ונדהמתי לראות איזור רטוב ובוצי עם ריח רע. התקרבתי כדי להבין מה אני רואה ולצלם כדי לשלוח למוקד העירוני ופתאום הבחנתי בגופות של עכברושים בפנים שכנראה נסחפו לשם מהגשם. זה מזעזע אותי לחשוב שהייתי נכנסת למים עם בגד ים ובאה במגע עם הטינופת הזו, זו סכנת נפשות", משתפת מירי תושבת העיר.
-----------------------------------
אבל לא רק שכבר שבועיים אגף החופים לא מפנה את החול המזוהם, הוא גם לא מתריע בפני הרוחצים על אפשרות לזיהום בחוף ובמים, לא מכסה את שובל הזיהום, לא מפנה את החול המזוהם בחול נקי  - הנושא אינו מטופל באף צורה!

תגובת עיריית בת ים לא התקבלה עד רגע זה.

ממשרד הבריאות נמסר כי לפני כשבועיים ירדו בבת ים הגשמים הראשונים של העונה ואיתם נסחפו מי נגר עם לכלוך רב שהצטברו במהלך עונת הרחצה. משרד הבריאות הוציא אזהרה לציבור לרחצה בכל חופי מחוז תל אביב כולל חופי בת ים. החופים נפתחו בחזרה אחרי קבלת תוצאות מי ים תקינות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה