הסיפורים, השירים והנאומים: טקסי יום השואה בבת ים

$(function(){setImageBanner('acfffc39-fd81-48aa-a957-e0a03ce8c746','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,52594,'Image','');})

אמש (ראשון) התקיימו טקסים ברחבי העיר בת ים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בטקס המרכזי בהיכל התרבות נאם ראש העיר, צביקה ברוט ואמר: "שורדי השואה נושאים אלינו את עיניהם ומצפים מאיתנו להיות היום בצד הנכון של ההיסטוריה". באירוע זיכרון בסלון, סיפרה אביבה ברוור, שורדת שואה את סיפור חייה.

עיריית בת ים

ברוט סיפר בנאומו בטקס על סבו ניצול השואה: "הניצחון האמיתי של סבי מקבל ביטוי בימים אלו: נכדו הבכור, קצין בכיר בצה"ל וטייס בחיל האוויר של העם היהודי משרת בצו 8 כבר יותר ממאתיים ימים, נינו הבכור קצין צעיר בסיירת גולני ניהל קרבות הירואיים ב7 באוקטובר והביא להצלת חייהם של מאות משפחות מעוטף עזה. גם צעיר נכדיו עומד לפניכם היום כראש העיר במדינת ישראל היהודית, הדמוקרטית והחופשית".

ברוט הוסיף ואמר: "שורדי השואה נושאים אלינו היום את עיניהם ומצפים מאיתנו להיות היום בצד הנכון של ההיסטוריה. לדעת להכיל, לדעת לוותר, לקבל גם דעות שונות ובכך לשמור על המדינה והצבא שלנו מכל משמר".

עיריית בת ים

אירוע נוסף שהתקיים אמש הוא אירוע "זיכרון בסלון" המסורתי. שורדת השואה אביבה ברוור, תושבת בת ים, התארחה בטרמינל לעיצוב בבת ים וסיפרה את סיפור חייה כילדה קטנה שהוברחה מהגטו. ברוור סיפרה כיצד בתור ילדה בת 6 היא הוברחה מהגטו בתוך חבילת מצעים לאחר שניתן עבור כך שוחד לנהג. היא סיפרה על הניצחון האישי שלה שהגיע עם העלייה לישראל: "כשהגענו לא ידעו בדיוק מה לעשות איתנו לא היה תקדים למלחמה כזו לפני - אבל לא היו לנו תלונות. הגעתי לבת ים והתחתנתי, הבאתי שתי בנות מקסימות וחמישה נכדים שיושבים כאן היום בשורה הראשונה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה