המזרקה שסיבכה את עיריית בת ים



השבוע שודרה כתבה בכאן 11 על התנהלות בזבזנית של עיריית בת ים בנושא מופעי המזרקות בשנתיים האחרונות. לפי התחקיר הוצאו על מופעי המזרקות בכל שנה כ2 מיליון ש״ח מקופת העירייה. זאת למרות הטענה של קבלן משנה כי השנה המזרקה עברה שיפוץ קל בלבד והוחזרה למען המופע. התושבים זועמים: ״צביקה ברוט מהמר על כספי התושבים״.

צילום: גיל טייכמן הפקות

קבלן משנה טען בכתבה: ״כל מה שאני ייצרתי למופעי המזרקות חזר אליי. המזרקה מאוחסנת אצלי ואמרו לי שצריך לצבוע אותה ולהחזיר״.

הפעיל החברתי מאיר בכר שחשף את הפרשה בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "מכרו את המזרקה פעמיים לעירייה כשהתריעו בפני ראש העיר וסגנו מספר פעמים והם התחמקו מתשובה וביטלו בהינף יד. צריך לפתוח בחקירה משטרתית בנושא מכיוון שמישהו העלים מליוני שקלים מקופת עיריית בת ים ומכספיי התושבים המשלמים ארנונה בזיעת אפם."

חבר המועצה, שמעון וקנין, התריע לפני מספר חודשים על בזבוז כספי העירייה בנוגע למזרקה ואמר בכתבה: ״רציתי לדעת האם המזרקה נמצאת במחסן בבת ים ולא ענו לי עד היום. לא ייתכן שיוציאו 3,800,000 על מזרקה״.

לעומת זאת, לטענת המעצב, גיל טייכמן, חלקים מהמזרקה טבעו בים ולכן היה צורך לעצב מזרקה חדשה. עיריית בת ים התחמקה בכתבה מהצגת הסכם ההתקשרות עם טייכמן וטענה כי שולם לו 2,800,000 ש״ח בלבד.

התושבים זועמים על התנהלות העירייה: ״נחמד שיש אטרקציה קצרצרה בחופש הגדול, אבל רק תחשבו מה ניתן היה להציע לנו התושבים בסכום עתק שכזה! כמה קייטנות מסובסדות, כמה מופעים בשכונות, אולי חס וחלילה כניסות חינם לבריכה עירונית. מי שמנהל לנו את הקופה הציבורית הוא אדם חסר אחריות עם התמכרות קשה לכותרות ולמחמאות. לא על הגב שלנו. לא עוד.״


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה