ההפקרה הביטחונית של גני הילדים בפארק הים



מאז טבח השבעה באוקטובר הורי הפעוטות בגנים בשכונה חדשה בעיר שבים ופונים בתחנונים לעירייה להציב שמירה בגנים המצויים בסמוך לאתרי בנייה, ללא הועיל. היום אחרי פיגוע רצחני משולב בחולון, הם חושפים את התנהלותה המזלזלת של העירייה מתחילת השנה ובמיוחד מרגע היבחרו של ראש העיר.

פועלים מחוץ לגני ילדים (באדיבות הורי הגן)

בין טרקטורים, לדחפורים, לאתרי בנייה שוכן לו מתחם גני ילדים המשרת 120 ילדי השכונה בגילאי 4-5. מדי יום עובדים בצמוד לגנים עשרות פועלים, אשר לאף אחד מהורי הילדים בגן, אין מושג מה הסטטוס שלהם. חשוב להבין כי אלה עבודות שהזמינה העירייה., בנוסף לבנייה הפרטית באיזור.

"אנחנו לא ישנים בלילות מרוב לחץ ורק מדמיינים איך מחבלים חודרים לגן. במהלך היום כל ההורים משגעים את הגננות בהודעות ובקשות לא להוציא את הילדים ולהשגיח היטב על הילדים. אם לא היינו חייבים לעבוד לא היינו שולחים את הילדים לגן בכלל", משתף ג', אב מודאג לילד בן 4 באחד הגנים בשכונה.

"אחד ההורים צילם סרטון מבוים ובו הוא מדגים כמה קל לכל אדם שחפץ בזה פשוט להגיע אל תוך הגן, לדלג מעל גדר נמוכה וחסרת משמעות ולפגוע במי שירצה. בגדר אין שום תיל או אמצעי שיאפשר לגננת זמן תגובה להגן על הילדים ולהכניס אותם למרחב מוגן. מחבל יכול להיכנס בקלות ולעשות כרצונו ללא מפריע. רק אחרי שהסרטון התפשט כאש בשדה קוצים, שלחו לנו שומר ששמר כמה שבועות וגם את זה דאגו למסמס. מדי פעם הגיע, רוב הזמן לא הגיע, ואז ההפסקות נעשו ארוכות יותר".

האם ראש העיר ברוט מיודע בנושא?
"בוודאי, הוא נמצא בקבוצות הוואטסאפ עם ההורים בשכונה ודאג להיות איתנו בקשר לפני הבחירות וראה זה פלא, יום אחרי הבחירות נעלם ואיתו גם נעלם השומר. אין שום הגנה מחוץ לכל גן בנפרד ולא מחוץ למתחם הגנים, פנינו עשרות פעמים לעירייה, למחלקת חינוך, לאלי יריב ולצביקה ברוט. ברוט דיבר כמה פעמים עם הורים ואמר שידאג לזה אבל הוא בעיקר דאג למסמס את זה", מספרת בתסכול א' אימא של ילד בן 5 בגן במתחם.

האם פניתם למחזיק תיק החינוך בעירייה אלי יריב?
אלי יריב עזר נקודתית עם מחליפים לשומר בתחילה אבל הבנו שזה לא יכול להיות תחנונים על בסיס יומי. מה גם שבכיר במחלקת החינוך אמר לנו שצביקה ברוט לא אישר שמירה שם אז כנראה שזה גדול גם מאלי יריב".

מאז פנו ההורים שוב ושוב למחלקת חינוך, לאלי יריב, לצביקה ברוט, לקב"ט העירייה ואף אחד כבר לא משיב להם. סרטון המחשה נוסף לקלות החדירה לגנים, שצולם לאחרונה ונשלח לכל בעלי התפקידים כבר לא זכה לתגובה כלל.

לא בכל גן בארץ יש שמירה, למה רק לכם מגיע?
"נניח לא הייתה מלחמה, והיה זה זמן שגרה, מי היה מסכים שבתו או בנו הקטנים ילכו יום יום בדרך שיש בה טרקטורים, כלים כבדים, עבודות עפר ופועלים שמסתובבים בסמוך ללא השגחה? טרקטורים שעובדים מטר מחוץ לגדר הגן משמע שאם הטרקטור מחליט להפיל מכף ההרמה, הוא הורג מספר ילדים שנמצאים בחצר!!! מי מבטיח לנו שכל הפועלים האלה שוהים בישראל כחוק ואינם שב"חים מסוכנים? למה תמיד צריך לקרות משהו כדי שיתעוררו ויגידו שהכתובת הייתה על הקיר?", זועקת א'.

"השיא היה היום אחרי הפיגוע בחולון שנמצאת כמה דקות מכאן. כולנו הורדנו את הילדים בגן בחשש כבד מאוד וכרגיל ביקשנו מהגננת שתחזיק אותם בתוך הגן בלי זמן משחק בחצרות. לא הספקתי להתרחק אפילו 100 מטר משם לכיוון המרכז המסחרי ונפלה לי הלסת", משתף בזעם ג'.

"אני רואה ניידת פיקוח עם שני פקחים לא אחד, שרושמים דו"חות חניה בשאננות. לשמור על הילדים שלנו אין תקציב אבל למצוא תקציב, זמן וכוח אדם לעשוק עוד קצת הכנסות לעירייה - זה יש", הוסיף בכאב.

"התחננתי לפקחים שאחד מהם יילך לאבטח את הגן עד שייגמר אירוע הפח"ע הסמוך, אבל כמובן שזה לא עבד. מספר ג'. יש לי קרובי משפחה בחולון עם ילדים בגיל הזה ומאז ה-7 באוקטובר בכל גן מוצב שומר, גנים רגילים לא כאלה כמו שלנו שנמצאים בתוך אתר בניה".

"ברוט התחייב"
נושא הביטחון בעיר היה אחד מהנושאים העיקריים במערכת הבחירות של צביקה ברוט. בכל הזדמנות הוא דאג להבטיח שבטחון ובטיחות תושביו מעל לכל ורק לאחרונה השיק חוברת חירום לעיר כך שתמוהה הגישה המתחמקת כשמדובר בבקשה למספר שעות מצומצם של שומר באיזור סיכון מוגבר.

"אני רוצה שראש עיר שידע לפזר הבטחות לפני הבחירות, ימלא את המחויבות הראשונה שלו - להגן על התושבים שלו, על הילדים! כמו שבעירייה יש שמירה, אנחנו מצפים שעל 120 ילדינו יוצב שומר אחד בודד. הילדים לומדים בתוך אתר עבודה אחד גדול של העירייה, ראוי שהיא תיקח עליהם אחריות ובטח שבזמן מלחמה אכזרית כזו".

תגובת עיריית בת ים: "יש לפנות למשרד החינוך".
אלי יריב לא הגיב עד מועד פרסום הכתבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה