בת ים ירדה לשפל המדרגה - סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - העיר בת ים – במקום האחרון בישראל באיכות החיים



הלשכה המרכזית הממשלתית לסטטיסטיקה עורכת סקר מקיף על איכות החיים בערים ומסתבר שמצבה של בת ים הנו קטסטרופלי, הרבה מעבר למה שיכולנו לשער – כמעט בכל תחומי איכות החיים – בת ים שוקעת. כך בחינוך, בתרבות, בביטחון האישי, בניקיון העיר, מצב כלכלי ותעסוקתי ועוד - מתוך 19 הערים מעל 100 אלף תושבים בישראל – הממוצע של בת ים הוא במקום האחרון והמשפיל.
לא זו בלבד - עמותת אור ירוק מפרסמת השבוע כי העיר בת ים היא המסוכנת ביותר בישראל להולכי רגל.

ראש העיר, צביקה ברוט  אמור לתת לתושבים תשובות – מה נעשה כאן 5 שנים שהגענו לתחתית של התחתית של איכות החיים, בעיקר בנושאים שבאחריות הישירה של העירייה? עד היום העירייה דאגה ליחסי ציבור טובים לראש העיר שלה, אבל מסתבר שהמציאות אחרת בתכלית - בת ים התדרדרה לשפל הנמוך ביותר שלה ביחס לערים האחרות בישראל. נמוך יותר מזה של תקופת ראש העיר יהושוע שגיא ז"ל – ( 1993 – 2003).
קראו את הנתונים העצובים והטבלאות בהמשך הכתבה.

הסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהיא מכון ממשלתי האחראי על כל המידע והניתוחים של מדינת ישראל, נגע במגוון תחומי איכות החיים והתוצאות לגבי בת ים הן הגרועות ביותר שיכולנו לקבל – מקום 19 מתוך 19 הערים הגדולות בישראל (מעל 100 אלף תושבים).

עמוד הפייסבוק של צביקה ברוט

כל תושב בת ימי גאה כואב לראות את הנתונים. הכעס גובר כשמגלים שמדובר בנושאים שעל העירייה היה לטפל ולשרת את תושבי בת ים כמו – חינוך, תרבות, ניקיון העיר, ביטחון אישי בהם אנחנו במקום האחרון –  האם יש מי שחושב שמגיע לתושבי בת ים פחות מלערים אחרות בישראל? והשאלה הנשאלת היא - אם אנחנו במקום האחרון בישראל, מה יש לראש העיר צביקה ברוט עוד להציע לנו?

בנוסף לדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - מתפרסם השבוע דוח של עמותת אור ירוק כי בת ים היא העיר בה נפגעים הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מאשר בכל עיר אחרת ב5 השנים האחרונות. לכתבה המלאה שפרסמנו השבוע בנושא - כנסו כאן 

כל בת ימי ותיק זוכר שבת ים כבר ידעה קפיצה משמעותית באיכות החיים לאחר תקופת השפל של ראש העיר המנוח יהושוע שגיא ז"ל. כששלומי לחיאני נבחר לראשות העיר, החלה תנופה של פריחה בעיר - בת ים זכתה בפרס החינוך הארצי ממשרד החינוך. נוספו פארקים ושטחים ירוקים לעיר, ובת ים זכתה חמש פעמים ברציפות בחמישה כוכבי יופי ובכוכב הזהב כמעט בכל ממדי איכות החיים. מאז פרש לחיאני מראשות העיר בת ים עברו 10 שנים ונראה שבת ים נסוגה משמעותית לאחור.

אלו הן התחומים והשאלות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואלו הן התוצאות:

.

מדד איכות החיים של הלמ"ס

לשאלת שביעות רצון מהניקיון באזור המגורים - בת ים מקום  18 מתוך 19

לשאלת הניקיון בערים - בת ים נמצאת במקום הלפני האחרון בישראל – 18 מתוך 19 ערים  כשרק העיר בני ברק החרדית הסובלת ממכת חולדות קשה מאוד, נמצאת מתחתיה של בת ים.

ניקיון

בנושא ביטחון אישי - בת ים מקום  17 מתוך 19

השאלה שנשאלה - "באיזו מידה אתה מרגיש בטוח ללכת לבדך באזור מגוריך בשעות החשכה?"

התוצאות של שאלה זו אמורות להדאיג מאוד את תושבי העיר - העיר בת ים ממוקמת במקום ה17 מתוך 19 הערים הגדולות בישראל כשמאחוריה רק הערים באר שבע וחיפה. מסתבר שבכל שנה רמת הבטחון של התושבים בבת ים רק הולכת ומתדרדרת. בטחון אישי הוא הדבר הבסיסי ביותר שתושב זקוק לו.

בטחון אישי

שביעות רצון כללי מהחיים - בת ים מקום אחרון -  19 מתוך 19

מסתבר שבת ים נמצאת במקום ה 19 והאחרון בישראל מבחינת שביעות רצון!

שביעות רצון מהחיים

תוצאות החינוך המדאיגות- בת ים מקום  16 מתוך 19 ובמקום האחרון ללא שקלול חרדים! 

במדד שיעור הזכאות לבגרות בקרב בני 26 בת ים נמצאת במקום מדאיג מאוד – 16 מתוך 19 הערים הגדולות בישראל – היחידים שנמוכים ממנה הם רק הערים החרדיות – בית שמש, ירושלים ובני ברק (שרוב תושביהם בכלל לא לומדים לבגרויות). כלומר ללא החרדים בת ים נמצאת במקום האחרון!

השכלה

פנאי ותרבות -  בת ים מקום  18 מתוך 19

בתחום הפנאי התרבות והקהילה - בת ים נמצאת בתחתית הטבלה.

 תרבות

תחושת המצב הכלכלי  - בת ים מקום אחרון - 19 מתוך 19

גם בנושא זה המצב מעורר דאגה – בת ים במקום האחרון ישראל – 19 מ 19!

 כלכלי אישי

תעסוקה – בת ים מקום  13 מתוך 19

בנושא שביעות רצון מהתעסוקה – העיר בת ים ממוקמת במקום ה13 מבין 19 הערים

למרות שרוב תושבי בת ים לא עובדים בעיר בת ים עצמה, עדין בת ים מדורגת במקום נמוך.

 תעסוקה

שביעות רצון ממקום המגורים – בת ים מקום 16 מתוך 19 ערים.

שביעות רצון מאזור המגורים- המדד נבחן בסקר החברתי וכולל מי שהשיבו 'מרוצה מאוד' או 'מרוצה' על השאלות: "באופן כללי "האם אתה מרוצה מהאזור שבו אתה גר?".

גם כאן בת ים נמצאת בתחתית הסולם – מקום 16 מתוך 19 ערים.

 מגורים

חוסר שביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים - בת ים נמצאת ה15 והלא מכובד 

פארקים

מדד נשיגות הדיור -  בת ים מקום 16 מתוך 19 ערים.

המדד בוחן את יכולתם של משקי בית לרכוש דירה המתאימה למאפייניהם הדמוגרפיים. לצורך חישוב המדד מבוצעת התאמה בין גודל הדירה ובין גודל משק הבית ומחוז מגוריו תוך התבססות על גובה הריבית הממוצעת בשוק המשכנתאות.

גם כאן בת ים נמצאת בתחתית הסולם – מקום 16 מתוך 19 ערים.

 דיור לא מושג

היכן בת ים נמצאת באמצע?

בשאלת תחושת הדיכאון - המדד מתייחס לאלו שהשיבו 'לעיתים קרובות' ו'מדי פעם' על השאלה – "ב -12 החודשים האחרונים, האם הרגשת מדוכא?"

כאן בת ים נמצאת במקום ה8 מתוך 19 – אנו תמיד נהגנו להתגאות שתושבי בת ים הם אנשים שמחים ומלאי חיים. לפחות במקרה זה אנו לא בתחתית המדינה.

.

בת ים מובילה בשביעות הרצון של תושביה מהתחבורה הציבורית שפועלת בה.

תחבורה ציבורית

שיעור השימוש של התושבים באינטרנט

תושבי בת ים מסתבר טכנולוגיים יותר ממרבית הערים בישראל – בת ים במקום השביעי והמכובד יחסית לשאר התוצאות הנמוכות

.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה