בת ים טובעת בזבל ותושביה זועמים



העיר בת ים מתמודדת עם משבר ניקיון חמור, כאשר ערימות אשפה מצטברות ברחובות והתושבים מביעים זעם וחוסר אונים על מציאות קשה של הזנחה עירונית ושתיקה מצד הרשויות.

הכתב דים אמור שיתף את מערכת בת ים נט בממצאי תחקירו המרתיח:

ברחוב חלמית באזור עמידר, אחד האזורים המוזנחים ביותר בעיר, התושבים מתלוננים על הרי זבל שאינם מפונים במשך חודשים ארוכים . "אנחנו משלמים ארנונה של מעל 900 ש"ח, כמו בתים קרובים לים, ואנחנו חיים בתוך זבל", אומר אחד התושבים שביקש להישאר בעילום שם. "זה פשוט בלתי נסבל".

הקבלן האחראי על ניקיון העיר, שזכה במכרז העירייה, אך למרות התשלומים הגבוהים, נראה כי העבודה אינה מתבצעת כראוי. תמונות של ערימות אשפה נשלחו פעמים רבות לעירייה על ידי המערכת, אך ללא תגובה או טיפול נראה לעין.

תושבי העיר, שביקשו להישאר בעילום שם, מספרים על אווירה של פחד ושתיקה. "אנשים מפחדים לדבר. יש תחושה שכל ביקורת עלולה להוביל לתביעת דיבה", אומר אחד התושבים.

כמו כן בגנים הציבוריים ברחבי העיר פזורים בורות מסוכנים, המהווים סכנה ממשית לילדים הרוכבים על אופניים ומשחקים במרחבים הפתוחים.

בוא בגינת שעשועים בעמידר (צילום: דים אמור)

נפילה לבור עלולה לגרום לפציעות חמורות, במיוחד בקרב רוכבי אופניים צעירים. מדובר בסיכון מיותר לחלוטין, פציעה כזו עלולה להותיר צלקות פיזיות ונפשיות לכל החיים.

דוברת העירייה התעלמה מפניותיו של דים אמור בדומה להתעלמות השיטתית גם מפניות מערכת בת ים נט.

בינתיים ברחובות בת ים, הזבל ממשיך להצטבר. התושבים ממשיכים לשלם ארנונה גבוהה, אך מרגישים כי קולם אינו נשמע. "אנחנו רוצים עיר נקייה, עירייה שקופה, ומנהיגות אחראית. זו לא בקשה מוגזמת. זו זכותנו הבסיסית", אומר אחד התושבים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה