בת ים במקום האחרון במדד הדמוקרטיה



אתמול (שלישי) פורסם "מדד הדמוקרטיה" לערים ובו נמצאת בת ים במקום האחרון. המדד בודק מדדים כמו: בחירות (אחוז הצבעה, גיוון סיעות ועוד), רמת השקיפות של העירייה, שיתוף הציבור ומידת הפעילות הציבורית וההתנדבותית ביישוב, מידת ההשקעה לפעילות דמוקרטית במרחב הציבורי ואיוש משרות על בסיס מקצועי למול איוש על בסיס פוליטי. בת ים קיבלה ציון נמוך של 53% ורק 36% על מידת הדמוקרטיות של הבחירות.

עיריית בת ים

המדד פותח ב"מרכזים לצדק חברתי", עמותה שבין מטרותיה עידוד מפעלי חינוך הפועלים לצדק חברתי, שוויון, דמוקרטיה, רווחה ומנהיגות ברוח מגילת העצמאות בחברה הישראלית. המדד, פותח בידי הכלכלן יוגב שרביט ומתכנן הערים עידו פורת, שני חוקרים של רשויות מקומיות. ומשקלל 25 פרמטרים כמותיים בשבעה תחומים.

המדידה היא השוואתית ובוצעה באשכולות רשויות מקומיות בגודל דומה, גם במועצות אזוריות - כך שבת ים קיבלה את המקום האחרון בהשוואה לערים גדולות כמו: תל אביב, הרצליה וראשון לציון.

מנכ"ל המרכזים לצדק חברתי, יזהר כרמון: ״הממצאים ממחישים את החשיבות של השלטון המקומי. תפקידנו כאזרחים וכאזרחיות להיות על המשמר ולזכור שסוגיות היומיום בחינוך, ברווחה, בתרבות ואפילו בביטחון נקבעות ומתעצבות קודם כל בעיר."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה